۳۰ شهریور ۱۴۰۳

در اسرائیلِ نتانیاهو، از شورش‌های آتشین گرفته تا اتاق هیئت مدیره، هرج و مرج حاکم است.

یک “قتل عام” در هوارا و یک بودجه دولتی جعلی در اورشلیم همگی داستان یکسانی از دست دادن کنترل دولت در همه جبهه ها را نشان می دهند.در ساعت 4:08 بعد از ظهر روز یکشنبه، یوسی یوشوا، روزنامه نگار، پوستری را منتشر کرد که توسط گروهی از شهرک نشینان افراطی تهیه شده بود و خواستار راهپیمایی گسترده در شهرک فلسطینی هوواره شدند.پوستر اهداف راهپیمایی را با وضوح کامل نشان داده بود.

با حروف بزرگ در بالا نوشته شده بود: «ما خواستار پیروزی هستیم! ما خواستار انتقام هستیم! ما خواستار مبارزه هستیم!» راهپیمایی در هوارا برای ساعت 6 بعد از ظهر فراخوان داده شد و در ساعت 7 با “اعتراضات در اطراف نابلس” دنبال شد.

یوشوا، تحلیلگر نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت، زمانی که هشدار داد راهپیمایی یک چالش امنیتی پیچیده برای ارتش اسرائیل خواهد بود، به این نکته اشاره کرد. با این حال، آنچه برای یوشوا دو ساعت قبل از راهپیمایی آشکار بود، ظاهراً برای فرماندهان نظامی منطقه حتی دو ساعت پس از شروع آن کمتر آشکار بود.با فرا رسیدن شب و ورود گروه‌های تظاهرکننده به شهر و آتش زدن خانه‌های آن، واکنش ارتش اسرائیل به طرز تکان‌دهنده‌ای ناکافی بود. سربازانی که به دهکده فرستاده شده بودند بسیار کم بوده و از وقایع در حال وقوع آنقدر شگفت زده بودند که نمی توانستند مهاجمان اسرائیلی را مهار کنند و کسی نمیتوانست زنان مسن فلسطینی را از خانه هایی که توسط یک اوباش اسرائیلی به آتش کشیده شده بود نجات دهد.

زمانی که گرد و غبار روز دوشنبه فروکش کرد، بخشی از ماجرا مشخص شد: دو وزیر کابینه مسئول شهرک سازی و اجرای قانون در کرانه باختری ناپدید شده بودند.بزالل اسموتریچ، «وزیر دولت در وزارت دفاع و مسئول امور غیرنظامی» یعنی مقام دولتی که رسماً مسئول شهرک‌ها بود ، تقریباً در طول شب کاملاً ساکت بود.

→ خواندن مطلب قبلی

ماجراجویی اسرائیلی و گرسنگی روباه باردار

خواندن مطلب بعدی ←

الوعده وفا جناب نخست وزیر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *