۳۰ شهریور ۱۴۰۳

احساس ترس نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز یکشنبه بعد از اعتراضات گسترده صدها هزار نفری مردم در روز شنبه ، و در مراسم یادبود ایرگوناین اقدام به سخنرانی کرده و عنوان کرد: «این تصور را که اسرائیل ممکن است در بحبوحه اعتراضات گسترده به اصلاحات قضایی با جنگ داخلی مواجه شود را با قدرت رد می‌کنم.» نتانیاهو در این سخنرانی سعی در دعوت مردم به آرامش و اتحاد علیه جبهه خارجی را داشته است.
همچنین عنوان کرد: ما باید بتوانیم خودمان در برابر همه تهدیدها از خود محافظت کنیم و اگر یک ابرقدرت تصمیم بگیرد به دفاع از ما بپیوندد، از آن استقبال خواهیم کرد.
نکته مهم این بود که یوآو گالانت وزیر دفاع نیز در این مراسم نیز حضور داشت. او به دلیل اینکه نسبت به پیامدهای این قانون برای امنیت اسرائیل هشدار می‌داد، توسط نتانیاهو بدون تشریفات اخراج شد، اما این اخراج هرگز محقق نشد و پس از هفته‌ها،نتیجه عکس شد.

تیم‌های ائتلاف و اپوزیسیون از روز دوشنبه گفتگوهای اساسی را برای یافتن سازشی قابل قبول برای هر دو طرف در مورد بازنگری قضایی آغاز خواهند کرد. مذاکرات پس از آن آغاز شد که نتانیاهو اعلام کرد که به طور موقت این قانون را متوقف می کند تا پس از اعتراض عمومی و محکومیت بین المللی به توافقی گسترده دست یابد.

 

لینک خبر: https://www.ynetnews.com/article/bkqkk6fzh

→ خواندن مطلب قبلی

مشعل مقدس را یک شراب‌فروش روشن می‌کند

خواندن مطلب بعدی ←

ارزیابی موسسه مطالعاتی رژیم صهیونیستی از وضعیت کنونی جامعه اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *