۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کشور فوق پیشرفته اما عاجز از حملات سایبری!!!

حملات متعدد اخیر سایبری به زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی از سوی گروهای ناشناس کشورهای مختلف و عدم توانایی نهادهای سایبری اسرائیل برای مقابله با این حملات حاکی از آن است که رویکردهای سایبری این رژیم، با آنچه که در تبلیغات نشان داده می‌شود تفاوت‌های زیادی دارد به طوری که طی روزهای گذشته سایت‌های بانکی، شرکت‌های مخابراتی، اداره پست و تعداد دیگری از زیر ساخت‌های سایبری رژیم صهیونیستی هک و از دسترس خارج شد. سال‌ها است که اسرائیل در آخرین جمعه ماه رمضان با موجی از حملات سایبری همراه است، اما آنچه در این حملات اهمیت دارد آن است که چه کسی در آن نقش داشته و پیامدهای آن برای اسرائیل چیست؟!!
مسئولیت حملات اخیر را گروهی معروف به “سودان ناشناس” برعهده گرفته که گمان می‌رود ارتباط خاصی با مجموعه هکرهای ناشناس یا کشور سودان که در حال حاضر درگیر جنگ داخلی است ندارد. کارشناسان سایبری این احتمال را دارند که گروه فوق با روسیه ارتباط دارد و احتمال اینکه ایران نیز در این حملات با توجه به برنامه‌های آخرین روز ماه رمضان و روز جهانی قدس نقش داشته باشد وجود دارد.

اگر چنین فرضیه‌ای درست باشد، همکاری ایران و روسیه در حوزه سایبری آغاز مرحله تازه‌ای در سایه جنگ طولانی مدت میان اسرائیل و ایران است که تا کنون وقوع آن در عرصه کدهای رایانه‌ای بوده است و در شش سال گذشته جنگ سایبری میان ایران و اسرائیل تشدید شده است. ایران مصمم است توانایی‌های سایبری خود را ارتقاء دهد تا به حملات سایبری اسرائیل پاسخ دهد. حمله سایبری سال ۲۰۲۰ به شبکه آب شهری اسرائیل احتمالا اولین خیزش ایران برای جنگ سایبری بوده است.

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/iranian-russian-cooperation-on-hack-attacks-may-challenge-israeli-cyber-supremacy/

 

→ خواندن مطلب قبلی

بازی اسرائیل با ذهن کودکان بی‌گناه مصری

خواندن مطلب بعدی ←

مشکلات روانی اسرائیلی‌ها پس از بهبودی از کرونا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *