۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تظاهر به رابطه دوستانه

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، صبح روز دوشنبه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و آیزاک هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل دیدار و گفت‌ و گو کرد. مک کارتی و نتانیاهو قبل از یک نشست بزرگتر در یک ناهار کاری با یک هیئت سیاسی ملاقات کردند. به گفته دفتر هرتزوگ نماینده کنگره کالیفرنیا با رئیس جمهور اسرائیل ملاقات کرده و گفت و گوهایی پیرامون تعمیق روابط و همکاری‌های بین دو کشور صورت گرفت. مک کارتی پس از این دیدار در بیانیه‌ای ضمن تشکر از مهمان‌نوازی گرم رئیس‌جمهور اسرائیل، عنوان کرد: “هیات ما هدفش شفاف سازی موضوعات مختلفی بود و هیچ ارتباطی محکم‌تر و عمیق‌تر از ارتباط بین کشورهای ما وجود ندارد. دموکراسی بیشتری در جای دیگری از خاورمیانه وجود ندارد. تنها دو کشور وجود دارند که در پی آزادی تأسیس شده‌اند و در عین حال تضمین می‌کنند که همه برابر هستند. گاهی اوقات با کشورهای همسایه دچار مشکل هستیم اما توافق ابراهیم نقطه عطف مهمی بود و ما می‌خواهیم کمک کنیم و آن را گسترش دهیم. ما به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال کشور اسرائیل آمدیم و نتوانستیم از این رویداد بگذریم. شما کشور را علی الخصوص به طور شگفت انگیزی در مورد فناوری و تکنولوژی توسعه داده‌اید .”

این دیدار هرتزوگ و مک کارتی قبل از نشست اصلی با هیئت دو جانبه برگزار شد. قبل از سخنرانی در کنست، مک کارتی در ضیافت شام توسط همتای اسرائیلی خود امیر اوهانا مورد پذیرایی قرار گرفت.

لینک خبر: https://www.i24news.tv/en/news/israel/diplomacy/1682936711-u-s-house-speaker-meets-with-netanyahu-and-herzog-in-jerusalem

→ خواندن مطلب قبلی

کودکان بی‌سرپرست؛ یهودیان زوری

خواندن مطلب بعدی ←

تلاش همه جانبه اسرائیل برای مقابله با ایران

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *