۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اتهام جدید مقامات اسرائیلی: تهدید ایران هسته ای

 

 

یوآو گالانت در دیدار با همتای یونانیش،‌ در اضهارات ضد ایرانی خود گفت: «اشتباه نکنید، ایران به یک بمب‎ هسته ای راضی نمی شود. پیشرفت ایران در غنی سازی اورانیوم تا 90 درصد می‌تواند منطقه را شعله ور کند.»

وزیر دفاع رژیم‎ صهیونیستی که از فرصتی برای اتهام زنی و خطرناک جلوه دادن فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران استفاده می کند، مدعی شد : «ایران می‌تواند اورانیوم غنی‌شده کافی برای پنج سلاح‎ هسته‌ای داشته ‎باشد.».

کارشناسان اسرائیلی اظهار کرده‌‎اند: جمهوری اسلامی درصورت تمایل،سوخت کافی برای ساخت چندین بمب اتمی را دارد. همچنین تاکنون ایران،20درصد تا 60درصد مواد غنی‌شده را برای ساخت پنج سلاح‎  هسته‌ای به‎ دست آورده ا‎‌ست.

به استدلال رهبری اسرائیل، تنها با تهدید به عملیات نظامی، می‌توان ایران را از تولید تسلیحات ‎هسته ‎ای بازداشت اما ایالات متحده آشکارا خواهان احیای تلاش‎های دیپلماتیک چند جانبه است!

آژانس بین‌المللی انرژی‎ اتمی در ماه مارس اعلام کرد که بازرسی‌ها و نظارت با دوربین در برخی از تأسیسات هسته‌ای ایران را پس از گزارشی مبنی بر کشفِ ذرات اورانیومِ بسیار غنی شده در یک سایت هسته‌ای زیرزمینی، از سر خواهد گرفت.

گالانت، روز پنجشنبه، در جریان سفر رسمی به آتن مورد استقبال میزبان و همتای یونانی خود، نیکوس پاناگیوتوپولوس،وزیر دفاع یونان قرار گرفت. در جریان این سفر،‌دو وزیر توافق‌نامه‌ای مبنی بر همکاری‌های امنیتی – نظامی امضاء کردند.

https://www.israelhayom.com/2023/05/05/make-no-mistake-iran-will-not-be-satisfied-by-a-single-nuclear-bomb/

→ خواندن مطلب قبلی

شهادت دو فلسطینی در طولکرم

خواندن مطلب بعدی ←

بحران ” زن کشی” در اراضی اشغالی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *