۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اتحادیه اروپا رژیم کودک کش را پس از تخریب مدرسه کودکان فلسطینی محکوم کرد

مقامات اسرائیلی روز یکشنبه یک مدرسه فلسطینی را در کرانه باختری اشغالی تخریب کردند که با محکومیت شدید اتحادیه اروپا مواجه شد. در حالی که بولدوزرها در محل روستای جبه الذیب در نزدیکی بیت لحم حرکت می‌کردند، فلسطینی‌ها با دستان خالی به سمت نیروهای اسرائیلی که گاز اشک آور به سمت آنها پرتاب کردند، سنگ پرتاب کردند.

اتحادیه اروپا گفت که ورود نیروهای اسرائیلی در سپیده دم به مدرسه‌ای که به گفته یک مقام خودگردان فلسطینی به 66 دانش آموز خدمات رسانی می‌کرد، باعث رعب و وحشت کودکان دانش‌آموز شد.

اسرائیل از زمان جنگ 1967 کرانه باختری را اشغال کرده است. این سرزمین حدود 2.9 میلیون فلسطینی را در خود جای داده است. حدود 475000 شهرک‌نشین یهودی نیز در آنجا در شهرک‌های مورد تایید دولت زندگی می‌کنند که طبق قوانین بین المللی غیرقانونی تلقی می‌شوند.

اتحادیه اروپا از اسرائیل خواست که «تمام تخریب‌ها و اخراج‌ها را متوقف کند، که این کار اشغالگران، تنها درد و رنج مردم فلسطین را افزایش می‌دهد و تشنج محیطی که قبلاً ناآرام کرده است را تشدید می‌کند». دفتر نماینده اتحادیه اروپا در سرزمین‌های فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد: تخریب‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی است و حق تحصیل کودکان باید رعایت شود. در ژانویه، گروهی از کارشناسان سازمان ملل خواستار اقدامی برای توقف تخریب «سیستماتیک و عمدی» ساختمان‌های فلسطینی توسط اسرائیل شده بودند. کارشناسان در بیانیه ای اعلام کردند: «حمله مستقیم به منازل، مدارس، معیشت و منابع آبی مردم فلسطین چیزی جز تلاش اسرائیل برای محدود کردن حق تعیین سرنوشت فلسطینیان و تهدید موجودیت آنها نیست. » اما ارتش اسرائیل طبق معمول این موضوع را نادیده گرفته و درکمال وقاحت به تخریب‌های خود در اراضی اشغالی ادامه می‌دهد.

لینک خبر: https://www.thenationalnews.com/world/2023/05/07/eu-condemns-israel-after-palestinian-school-is-demolished/

→ خواندن مطلب قبلی

ایران از هر تهدیدی فرصت می‌سازد

خواندن مطلب بعدی ←

سقوط نتانیاهو در پیش‌بینی‌ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *