۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تهدید حماس در آستانه روز پرچم

سخنگوی جنبش مردمی حماس پیامی تهدید آمیز به اسرائیل فرستاد و به مراسم رژه پرچم که قرار است هفته آینده برگزار شود اشاره کرد و گفت: «رژه پرچم واقعیت صهیونیست را عوض نمی‌کند.» وی در بیانیه‌ای که به خبرگزاری فلسطینی “ساوا” داده است افزود: «بیت المقدس پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند. ما اجازه نمی‌دهیم رژیم غاصب صهیونیستی طرح یهودی سازی مسجد الاقصی و شهر قدس را اجرا کند. مردم فلسطین به حفاظت از هویت مسجدالاقصی ادامه خواهند داد تا هرگونه تلاشی برای گسترش کنترل صهیونیست ها بر بیت المقدس را خنثی کنند.»

پیش از این حماس با صدور بیانیه‌ای به رسانه های فلسطینی گفت:« ما از اتحادیه عرب، کشورهای عربی و سازمان همکاری اسلامی می‌خواهیم که مسئولیت خود را بر عهده بگیرند و گام‌های فوری برای حفاظت از بیت المقدس برادرند. این اقدامات عواقب جدی خواهند داشت.»

درست یک‌سال پیش هم حماس درباره این طرح واکنش نشان داده بود. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، خاطر نشان کرد:« ما با همه احتمالات مبارزه خواهیم کرد، اجازه هتک حرمت به مسجدالاقصی و استکبار علیه مردم ما در خیابان های بیت المقدس را نمی دهیم. باید آماده باشیم و رسالت خود را انجام دهیم.»

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/military/Article-1004624

→ خواندن مطلب قبلی

سقوط نتانیاهو در پیش‌بینی‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

مناسک مذهبی با چاشنی مرگ

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *