۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سقوط نتانیاهو در پیش‌بینی‌ها

طبق دو نظرسنجی تلویزیونی که یکشنبه عصر پخش شد در صورت برگزاری انتخابات جدید، ائتلاف راست‌ مذهبی بنیامین نتانیاهو، اکثریت خود را از دست خواهد داد و به 52 کرسی سقوط خواهد کرد، این موضوع نشان دهنده نارضایتی مردم از برنامه‌ ریزی دولت اسرائیل برای اصلاحات قضایی و سایر مسائل داغ سیاسی می‌باشد.

نظرسنجی خبری کانال 12 حاکی از آن است که حزب وحدت ملی به رهبری بنی گانتز، وزیر دفاع سابق رژیم صهیونیستی، با 29 کرسی، بیشترین مقدار را به خود اختصاص داده است. پس از آن حزب لیکود نتانیاهو با 24 کرسی، یش آتید یایر لاپید (رهبر مخالفان) با 18 کرسی، ائتلاف راست افراطی صهیونیسم مذهبی با 11 کرسی، شاس ارتدکس با 10کرسی، یهودیت تورات متحد با 7 نفر، و سکولاریست راستگرای اسرائیل بیتنو با 6 نفر به دنبال آن هستند. راعام اسلامگرا، هداش تعال و مرتز جناح چپ هر کدام پنج کرسی به دست آوردند، حزب کارگر که از حداقل آستانه شکست خورد، اولین باری بود که از زمان تأسیس اسرائیل نتوانست به کنست وارد شود.

نظرسنجی خبری کانال 13 نیز ارقام تقریباً مشابهی داشت، و تنها تفاوت آن تفکیک صهیونیسم مذهبی و اوتزما یهودیت بود که به طور جداگانه و غیر اشتراکی بررسی شد. پیش بینی شد که از بین 11 کرسی به دست آورده شده هفت کرسی به صهیونیسم مذهبی و چهار کرسی به اوتزما یهودیت می رسد.

در مجموع، در هر دو شبکه احزاب مخالف که ائتلاف قبلی را تشکیل می‌دادند حضور داشتند. نظرسنجی کانال 12 توسط Manu Geva انجام شده و شامل 512 پاسخ دهنده و 4.4 درصد حاشیه خطا می‌باشد، در حالی که نظرسنجی کانال 13 توسط کمیل فوکس انجام شده و 601 پاسخ دهنده حضور داشتند و حاشیه خطا 3.7 درصد بوده است.

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/liveblog-may-07-2023/

→ خواندن مطلب قبلی

اتحادیه اروپا رژیم کودک کش را پس از تخریب مدرسه کودکان فلسطینی محکوم کرد

خواندن مطلب بعدی ←

تهدید حماس در آستانه روز پرچم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *