۳۰ شهریور ۱۴۰۳

هشدار جبهۀ مقاومت: همه گزینه ها روی میز است

در پی ترور سه تن از فرماندهان برجسته جبهۀ مقاومت در  غلاف غزه،‌ روزنامه “الاخبار” از منابع نزدیک به سازمان حزب الله لبنان صبح امروز(چهارشنبه) گزارش داد جنبش حماس با تمام قوا از جهاد اسلامی حمایت می کند. در این راستا حماس رسما اعلام کرد: « تمام گزینه های برای پاسخ به جنایات رژیم غاصب در  غزه روی میز است.  این پاسخ محدود به گروه خاصی نیست و از طریق فعالیت مشترک نظامی گروه های مقاومت صورت خواهد گرفت.»  وی افزود :  دشمن پاسخ قاطعی از نیروهای متحد مقاومت دریافت خواهد کرد.

به گزارش منابع فلسطینی، با حمله ارتش اسرائیل  به منطقۀ خان یونس، خالد الفراء، رئیس یگان موشکی جنوب غزه در شاخه نظامی جهاد اسلامی به شهادت رسید. سخنگوی ارتش اسرائیل نیز با تأیید این خبر،  افزود: «یک فروند هواپیمای ارتش به یک خودرو از اعضای جهاد اسلامی در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه حمله کرده است. دیده بان های ارتش اسرائیل فعالیت هارا تعقیب می کنند و زمانی که تحرکات مقاومت را ببینند به سمت آن شلیک می کنند.»

جنبش های مقاومت،  رژیم غاصب صهیونیستی را به شدت پاسخ گویی تهدید کردند. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر دولتی حماس خاطر نشان کرد:« پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی بسیار شدید خواهد بود.» به گفته وی، « ترور رهبران مقاومت، امنیتی برای اسرائیل به ارمغان نمی آورد بلکه پایبندی مردم به مقاومت را تقویت می کند. و روحیه شهادت طلبی را در دلها زنده نگه می دارد.»

وی در ادامه افزود: دشمن در ارزیابی خود اشتباه کرد و تاوان این جنایات کثیف را خواهد داد. همه گروه های مقاومت در پاسخ به اسرائیل متحد خواهد شد تا اشغالگران بدانند که در عرصه داخلی تفرقه وجود ندارد. پاسخ به نام مردم فلسطین است.»

به گزارش  روزنامه “العربی الجدید”  در پی پاسخ جبهۀ مقاومت،‌رژیم صهیونیستی دست به دامن  مصر شد. یک منبع مصری به این روزنامه گفت که قاهره با توجه به خشم حاکم بر تصمیم گیری در مصر درباره عملیات اسرائیل، به این خواسته پاسخ مثبت نداد. این در حالی است که  رسانه های صهیونیستی از آغاز مذاکرات مقامات اسرائیل با مقامات مصری به منظور میانجی گری و جلوگیری از  تشدید تنش در نوار غزه، سخن می گویند.

منبع: https://www.maariv.co.il/news/world/Article-1005371

→ خواندن مطلب قبلی

شبکۀ صهیونیست: نتانیاهو مقصر است

خواندن مطلب بعدی ←

شلیک موج جدیدی از راکت به اراضی اشغالی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *