۳۰ شهریور ۱۴۰۳

درگیری اعضای کنست در پی تصویب قانون”صندوق دارایی”

در جریان مناظره در کمیته مالی که صبح پنجشنبه به دنبال قانون “صندوق دارایی” که توسط وزیر دارایی Bezalel Smotrich خواسته شده بود، غوغایی آغاز شد که مالیات بر دارایی تجاری مقامات محلی افزایش پیدا کرد. در این قانون از آنها خواسته می‌شود که بخشی از سود را برای تشویق ساخت و ساز در سایر مناطق کنار بگذارند. شهرداران شهرهای بزرگ مدعی هستند: این انتقام سیاسی برای شهرک‌هاست. با وجود اعتراضات و فشارها، انتظار می‌رود این قانون نمایشی در روزهای آینده در قالب قانون شهرک‌ها به تصویب برسد.

مقاماتی که انتظار می‌رود تحت تأثیر این حرکت قرار گیرند، عمدتاً شهرهای بزرگ مرکزی و سایر شهرهایی هستند که مناطق تجاری توسعه یافته‌اند، در حالی که ذینفعان، شهرهای حاشیه و سکونتگاه ها خواهند بود. سران قوا در بحبوحه تنش های‌ امنیتی، اداره شهرها را رها کردند و آمدند تا در چارچوب قانون برای کاهش خسارت وارده به آنها بجنگند. گیلاد کاریو، عضو کنست، خشمگین گفت: «چطور از برکناری رئیس یک مرجع منتخب که نماینده ساکنان اینجاست شرم نمی‌کنید؟» نماینده دیگر در وسط جلسه گفت: «تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که مقامات محلی را برکنار کنید، همانطور که می‌خواهید دادگاه عالی را منحل کنید.»

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-money/2023_q2/Article-eb48644b06c0881027.htm?sCh=31750a2610f26110&pId=1082126421&_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=fa&_x_tr_hl=en-US&_x_tr_pto=wapp

→ خواندن مطلب قبلی

نقض آتش بس ؛ کوهن:ما هیچ قولی نداده‌ایم!

خواندن مطلب بعدی ←

نمایش زنده “پسران خیابان پشتی” در پارک زنده Rishon LeZion لغو شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *