۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نقض آتش بس ؛ کوهن:ما هیچ قولی نداده‌ایم!

الی کوهن وزیر امور خارجه رژیم‌صهیونیستی روز یکشنبه عنوان کرد که اسرائیل به جهاد اسلامی فلسطین به عنوان بخشی از توافق آتش بس هیچ امتیازی نداده است. الی کوهن در مصاحبه با رادیو ارتش گفت: “ما هیچ قولی نداده‌ایم.” یکی از مقامات ارشد مصری روز شنبه به تایمز گفته‌ بود اسرائیل توافقنامه آتش بسی را که مستلزم هر شرطی فراتر از مهار آتش توسط ارتش باشد، امضا نخواهد کرد.

این مقام مصری گفت: جهاد اسلامی فلسطین از رژیم‌صهیونیستی خواسته‌است جسد خادر عدنان را که در اوایل ماه جاری پس از 86 روز اعتصاب غذا در زندان اسرائیل و در اعتراض به بازداشتش درگذشت، تحویل دهد و همچنین کشتار هدفمند رهبران فلسطینی را متوقف کند؛ که اسرائیل از پذیرش هر دو خواسته در توافق آتش بس خودداری کرد. آنها تنها در صورتی حاضر به توقف تیراندازی هستند که طرف مقابل نیز چنین کند.

طبق گزارش رادیو و تلویزیون عمومی کان، متن آتش‌بس بیان می‌کند که طرف‌ها توافق کرده‌اند که هدف قرار دادن غیرنظامیان، توقف تخریب خانه‌ها و توقف هدف قرار دادن مردم را متوقف کنند. به گفته این شبکه، این عبارت به اندازه‌ای مبهم بود که به اسرائیل اجازه می‌دهد که با توقف کشتارهای هدفمند رهبران جهاد اسلامی موافقت نکند.

لینک خبر:https://www.timesofisrael.com/we-made-no-promises-fm-cohen-says-israel-offered-pij-nothing-beyond-ceasefire/

 

→ خواندن مطلب قبلی

ناامنی جنسی کودکان و نوجوانان در اسرائیل بیداد می‌کند

خواندن مطلب بعدی ←

درگیری اعضای کنست در پی تصویب قانون”صندوق دارایی”

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *