۳۰ شهریور ۱۴۰۳

فقر قابل‌توجه در اورشلیم(بیت‌المقدس)

طی تحلیل‌های انجام شده انتظار می‌رود که ساکنین یهودی بیت‌المقدس فردا(پنجشنبه) را به مناسبت “روز بیت‌المقدس(اورشلیم)” جشن بگیرند.

  • 56 سال از اشغال بیت المقدس توسط نیروهای متجاوز به رهبری موتا گور در جریان جنگ شش روزه می‌گذرد. این شهر با جمعیت یک میلیون نفری بزرگترین شهر اسرائیل و تعداد ساکنین یهودی آن دو و حتی سه برابر عرب‌هاست
  • بر اساس داده های منتشر شده توسط موسسه مطالعات اورشلیم به مناسبت این روز، حدود 966200 نفر در پایتخت زندگی می‌کنند، 2 برابر بیش از تل‌آویو، دومین شهر بزرگ اسرائیل با جمعیتی  467900  نفری.
  • 576000 نفر از ساکنین این شهر یهودی هستند که 60% از کل جمعیت شهر را تشکیل می‌دهند. 375000 نفر  از اعراب نیز در کنار آنها زندگی می‌کنند و در محلّه هایی حوالی شرق بیت ‌المقدس سکونت دارند. 97% از اعراب در آنجا مسلمان و تنها حدود 12000 عرب مسیحی هستند.
  • بیت‌المقدس پایتخت مذهبی‌های افراطی(خریدی‌ها)
  • در حال حاضر یک چهارم از خریدی‌های اسرائیل، در بیت‌المقدس سکونت دارند. بنابر داده‌ها حدود 281400 نفر وجود دارند که خود را خریدی می‌نامند. اگر به نسبت بخواهیم توضیح دهیم حدودا 35% از جمعیت یهودی شهر را تشکیل می‌دهند. اگر به سنین پایین‌تر نگاه کنیم متوجه می‌شویم که نسبت خریدی‌ها در سیستم آموزشی بیشتر است و 63% از کل دانش‌آموزان یهودی را تشکیل می‌دهند.
  • خریدی‌ها در بیت‌المقدس فقیرتر از خریدی‌های دیگر در سطح رژیم صهیونیستی هستند؛ با این وجود باز هم مناطقی وجود دارند که از خریدی‌های این شهر نیز فقیرترند.
  • خط فقر در سراسر رژیم صهیونیستی 40% است ولی در بیت‌المقدس این آمار به 43% رسیده است. با این حال، بالاترین نرخ خریدی‌هایی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند، در “بیتر ایلیت” است. در “بیت شمش” و ” بنی‌باراک”  نیز به همین منوال است.

 

لینک خبر: https://www.kikar.co.il/israel-news/rurp5y

→ خواندن مطلب قبلی

هفتادونهمین قتل؛ پایان‌ناپذیری قتل‌ها در اراضی اشغالی

خواندن مطلب بعدی ←

ایتامار بن گویر در آستانه روز اورشلیم: تمام تهدیدهای تحریک آمیز باید متوقف شوند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *