۳۰ شهریور ۱۴۰۳

حمله به شرکت داروسازی با سلاح سانسور تصویر زنان

B.E برند یک شرکت داروسازی و همچنین دومین داروخانه بزرگ در اسرائیل است.

به دنبال انتقادات عمومی به این برند که تصاویر زنان را درمحصولات مراقبتی با برچسب پوشانده بود، شعبه زنجیره Be-Pharm در بنی براک تصمیم گرفت این محصولات را به محصولاتی که اصلاً تصویر زنانه ندارند تغییر دهد. طبق گزارش‌ها این تصمیم پس از بحث و گفتگو با خاخام شهر بنی براک و مذهبی‌هایی که از نمایان بودن عکس‌های زنان انتقاد کردند، اتخاذ شده است.

پس از انتشار عکس‌های سانسور شده از شعبه بنی براک طوفانی در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد. زنان و مردان تصاویری را در شبکه‌های اجتماعی آپلود کردند که در آن صورت خود یا دیگران سانسور شده است. برخی دیگر خواستار تحریم Be و خرید نکردن از شعب آن شدند: “اینترنتی خرید نکنید، ما دستی به محرومیت زنان در هیچ کجا نمی‌دهیم.”

گالیت ستون که متوجه عکس‌های زنان پوشیده شده در شعبه بنی براک شده است، به N12 گفت: «من فکر می‌کردم که آیا پوشش عکس‌ها اخیرا انجام شده است یا چیزی است که من متوجه آن نشده‌ام. “به محض اینکه آن را دیدم، به این فکر کردم که این حرکت چه پیامی را منتقل می‌کند. آیا چهره یک زن چیز بدی است؟»

هاگیت فر، نیز پاسخ داد: «حذف زنان از عرصه عمومی در اسرائیل یک کلیشه نیست، بلکه واقعیت زندگی ماست. ما در هر زمینه‌ای در حال وخامت اوضاع هستیم و ارتباط مستقیمی بین اظهارات و ابتکارات مقامات ارشد این ائتلاف و آنچه در میدان می‌گذرد وجود دارد. به ظاهر مخالفت مقامات ارشد با این محرومیت و سانسور وجود دارد اما در عمل!؟ من امیدوار هستم که صدای شفافی از این دولت شنیده شود، نه صحبت‌های تکراری!»

در زمان نخست وزیری یائر لاپید نیز روزنامه مذهبی-بنیادگرای عکسی از کابینه جدید رژیم صهیونیستی منتشر کرد که در آن صورت وزرای زن را پنهان کرد. این روزنامه که خود را سکوی خبری بزرگ گروه «خریدی» مذهبی-بنیادگرا توصیف می‌کند صورت همه زنان را پنهان کرد به این بهانه که نمایش صورت زنان در شریعت، “حرام” است.

Haridim

لینک خبر:

https://www.mako.co.il/finances-news/Article-35f2558fa143881026.htm?sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=1898243326

→ خواندن مطلب قبلی

هجوم موش‌های صحرایی به شهر موش‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

افزایش تورم در پی افزایش اجاره بهای مسکن

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *