۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سردادن شعار‌های نژادپرستانه در راهپیمایی و محکومیت سازمان ملل

علیرغم مخالفت‌های بسیار به دلیل تحریک اتحاد ملی، راهپیمایی روز پرچم با اصرار دولتمردان صهیونیستی برگزار شد. پیرو این مراسم و توهین‌های صورت گرفته از جمله سردادن شعار‌های نژاد‌پرستانه، سازمان ملل متحد، روز جمعه، شعارهای ضد عربی سر داده شده در این راهپیمایی را محکوم کرد. راهپیمایی امسال صهیونیست‌ها از محله مسلمانان شهر قدیمی عبور میکرد که مخالفان آن را تحریک آمیز می دانستند.

این راهپیمایی تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد و گروهی از یهودیان با سردادن شعارهای «مرگ بر اعراب» و تکان دادن بنر‌های نژادپرستانه به فلسطینیان حمله کردند و اقدام به پرتاب چوب، سنگ و بطری به سوی اعراب و زخمی کردن آنها کردند که بعضا با واکنش فلسطینی‌ها همراه بود. قبل از شروع راهپیمایی، بسیاری از مغازه داران فلسطینی نیز از ترس سوء استفاده و حمله، مجبور شدند مشاغل خود را در طول مسیر تعطیل کنند.

در سال‌های اخیر، مراسم روز پرچم وسیله‌ای برای نمایش قدرت ملی گرایان یهودی تبدیل شده است. فلسطینی‌ها می‌گویند این رویداد یک اقدام تحریک آمیز برای تضعیف روابط آنها با یکدیگر بوده و در سال 2021، جرقه جنگ 11 روزه با حماس شد.

 

لینک خبر: https://www.i24news.tv/en/news/israel/society/1684506865-un-u-s-condemn-anti-arab-chants-at-jerusalem-day-march-in-israel

→ خواندن مطلب قبلی

نظامیان اسرائیلی حتی به طبیعت بلندی‌های جولان هم رحم نمی‌کنند

خواندن مطلب بعدی ←

دانشگاه تل آویو و نظام آپارتایدی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *