۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سوفیا و بحران بی‌پدری


خطای فاحش مرکز درمانی آسوتا دوباره تکرار‌شد.

  1. حدودا در اکتبر سال گذشته خبری توسط “اسرائیل هیوم” مبنی بر عدم تطابق ژنتیکی میان نوازد دختر با مادرش منتشر شد. آن خانواده پس از مراجعه به مرکز درمانی مشهور اسرائیلی،آسوتا، که در شهرهای بسیاری واحد درمان را گسترانیده است، متوجه شدند نوزاد تازه متولد آنها سازگاری ژنتیکی با مادر خود ندارد. این مساله به دلیل بی‌توجهی مسئولین آزمایشگاه آسوتا در هنگام استخراج و انجماد تخمک مادر صورت گرفته است.
    این زوج جوان که پس از جواب آزمایشات مورد ظن و بدبینی اطرافیان واقع شده بودند با طرح شکایت موضوع را توانستند تا حدودی رسانه‌ای کنند که اخیرا با تکرار خطای فاحش مرکز آسوتا دوباره پرونده آنان نیز به جریان افتاد.
    سال 2018 زوجی جوان برای درمان موضوع ناباروری خود به مرکز درمانی آسوتا در شهر “ریشون لِتزیون” مراجعه کردند و با بررسی پرونده پزشکی‌شان مشخص شد که پس از استخراج تخمک و اسپرم و تشکیل لقاح مصنوعی آنها صاحب فرزند خواهند شد اما تقریبا یک سال پس از تولد فرزند به دلیل بروز بیماری، خارج از اسرائیل آزمایشاتی انجام دادند که در آن مشخص شد سوفیا(دختر این زوج) هیچ‌گونه تطابق ژنتیکی با پدرش ندارد.
    این زوج که از افشای نام خود به رسانه‌ها شدیدا خودداری کرده‌اند پس از مراجعت به آسوتا خواهان بررسی بیشتر و توضیح از آنان شدند. با پیگیری وکیل خانواده سوفیا و طرح شکایت، مشخص شد که پس از اشتباه پیش آمده در تشکیل لقاح هیچ‌یک از اعضای ازمایشگاه و مسئولین مرتبط این مساله را به خانواده اطلاع نداده و حتی وزارت بهداشت را نیز مطلع نساختند.
    از سال 2021 تاکنون این خانواده برای به نتیجه رساندن پرونده قضایی‌شان در تلاش‌اند اما تنها توانسته‌اند با رسانه‌ای کردن این موضوع تا حدودی وزارت بهداشت را نسبت به جنایاتی که علیه مردم یهودی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی رخ می‌دهد، مطلع سازند.
    آصف شرعاف، وکیل خانواده سوفیا، در مصاحبه با اسرائیل هیوم اذعان داشت که: “از زمان پذیرش این پرونده تا کنون دهها تن از زنانی را که تحت درمان این مرکز اقدام به فرزندآوری کرده‌اند مورد سوال قرار داده‌ام و هنوز به نتایج کاملی نرسیده‌ام. اما قطعا این اتفاق و کتمان آن از وزارت بهداشت و خانواده سوفیا خبر از یک اهمال یا کم کاری نمی‌دهد احتمالا در سکوت جنایتی درحال وقوع است که همه از آن بی‌خبریم.”

 

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/health/article/14118888

→ خواندن مطلب قبلی

راه‎‌حلی برای جلب رضایت خریدی‌ها / احتمال انحلال کنست و انتخابات جدید

خواندن مطلب بعدی ←

برخورد با تعدادی از زنان در دیوار غربی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *