۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سوت پایان رژیم اسرائیل و فروپاشی قریب الوقوع آن

دکتر استیونز ، در مقاله‌ای با عنوان« ایران؛ بزرگترین تهدید برای اسرائیل است ؛ اسرائیل علی‌رغم تلاش بسیار تحت کنترل ایران است. رژیم ایران باید برود!» ضمن حمایت مستقیم از دولت نتانیاهو در مورد اصلاحات قضایی اسرائیل و بحران‌هایی که اخیرا در این رژیم در حال قوت گرفتن است چنین نوشت:

مقاله دکتر استیون درمورد اسرائیل

 

“در آوریل 2023، نیویورک تایمز گزارش داد: در میان صدها سند فوق محرمانه پنتاگون که اخیراً فاش شده است، در یک گزارش سیا مبنی بر حمایت موساد از اعتراضات علیه دولت نتانیاهو به دلیل اصلاحات قضایی آمده است: “در اوایل تا اواسط فوریه، رهبران سرویس اطلاعات مخفی اسرائیل (موساد) از مقامات موساد و شهروندان اسرائیلی برای اعتراض به اصلاحات قضایی پیشنهادی دولت جدید اسرائیل، از جمله چندین درخواست صریح برای اقدامی که دولت اسرائیل را محکوم می‌کرد، حمایت کردند.

اگرچه موساد گزارش سیا را تکذیب کرد، اما در سال 2012، گزارش شد که مایرداگان، مدیر وقت موساد، دو سال قبل در سفر به واشنگتن ، در دیدار با همتای خود در سیا، لئون پانتا به اطلاع او رساند:« بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، دستور آماده سازی موساد برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را داده است.» دستوری که داگان قبلا از اجرای آن خودداری کرده بود. علاوه بر این، گزارش‌های خبری از دوره گزارش سیا در اوایل تا اواسط فوریه وجود داشت که نشان می‌داد رهبری موساد از تلاش‌های احزاب چپ برای سرنگونی دولت نتانیاهو(راست) حمایت ‌کرده است.

در حقیقت، سیا مدعی شد که اسرائیل در آستانه کودتایی به رهبری موساد است

به نظر می‌رسد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و دیگر هم حزبی‌هایش که پیشتر با طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو مخالف کرده بودند، با حمایت از حزب مخالف دولت و اعتراضات پایان ناپذیر آنها ازتلاش ایشان  برای سقوط دولت راست گرای نتانیاهو حمایت می کنند.

به گزارش سیا: در چند ماه گذشته موشه یعلون، وزیر دفاع سابق، و ایهود باراک و دان هالوتز، روسای سابق ستاد کل ارتش، خواهان نافرمانی مدنی و اعتصاب نیروهای ارتش و پلیس بودند.

نویسنده مقاله در ادامه افزوده است: در دوره اخیر ژنرال‌های صهیونیست اختلافات داخلی اسرائیل را بزرگترین تهدید برای اسرائیل معرفی کرده‌اند و در همین راستا نسبت به فروپاشی قریب الوقوع اسرائیل از درون هشدار داده‌اند.به باور نویسنده مقاله این فرماندهان ارشد نظامی اسرائیل هستند که با اعلام هشدار و صدور بیانیه‌هایی که در آن خواهان سرپیچی مأموران از دستورات هستند از یک سو، و حمایت از حزب مخالف دولت از طریق اعمال سیاست‌های آن حزب در دستگاه‌های امنیتی دولت از دیگر سو جنگ داخلی در اسرائیل را تقویت می کنند و اختلافات را دامن می زنند.

در فوریه 2023، یک گروه از خلبانان جنگنده ذخیره نیروی هوایی اعلام کردند : اگر دولت نتانیاهو طرح اصلاحات قضایی را متوقف نکند دیگر در ارتش خدمت نخواهند کرد. این اقدام خلبانان سوء استفاده از موقعیت و اخاذی از دولت و مردم حامی دولت است.

سرلشکر هرزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل و سرلشکر تومر بار، فرمانده نیروی هوایی، به جای محاکمه نظامی خلبانان شورشی با ایشان مصالحه کردند تا بتوانند آنها را تسلیم کنند. نظیر این رفتار و مسامحه با سایر نیروهای ذخیره چپ از فناوری، توپخانه و سایر واحدها نیز دیده می‌شود. چرا که فرماندهان ارتش نیز از منتقد جدی حزب حاکم و سیاست‌های مفسدانه آن هستند اما نمی‌خواهند جایگاهشان را متزلل کنند.

در پاسخ، مکانیک پرواز اعلام کرد که به هواپیماهای خلبانان طرفدار حزب مخالف دولت که به دلایل سیاسی حاضر به دفاع از کشور نشده‌اند، سرویس نمی‌دهند. هالوی و بار نمی‌توانستند آن‌ها را به دلیل” آنچه وحدت نیرو در نیروی هوایی ” است  تنبیه کنند. ستاد کل ارتش قدرت خود را برای تنبیه سربازانش از دست داده است.

مضافا اینکه ، ایهود اولمرت و ایهود باراک، نخست وزیران سابق، آشکارا از دولت‌های خارجی خواستند دولت اسرائیل را تحریم کنند.

 

کودتای مردم اسرائیل
اعتراضات مردم اسرائیل نسبت به قانون اصلاحات قضایی

 

امیر یارون، رئیس بانک اسرائیل، و همچنین لاپید، اولمرت، باراک، لیونی، یاعلون و ژنرال‌های بازنشسته مختلف و دیگر اعضای نخبگان هشدار دادند که اقتصاد اسرائیل در معرض خطر است و دموکراسی اسرائیل مخاطره آمیز است. در واقع آنها به دشمنان اسرائیل کمک می‌کنند تا دولت یهود را شیطانی جلوه دهند و مشروعیت زدایی کنند که در حقیقت این نکته خیلی هم به دور از حقیقت نیست.

اخیراً رسانه‌های ایران اظهارات رهبران اپوزیسیون اسرائیل و ژنرال‌های بازنشسته را تبلیغ می‌کنند که فروپاشی قریب‌الوقوع اسرائیل را پیش‌بینی می‌کنند و از سربازان ارتش اسرائیل خواسته‌اند از دستور خدمت سرباز بزنند.

 

حسین سلامی فرمانده سپاه ایران، حسن نصرالله  و فرماندهان و مبلغان مختلف حماس و جهاد اسلامی با استناد به این اظهارات اعلام کردند که اسرائیل در حال فروپاشی و نابودی آن قریب الوقوع است و خواستار آمادگی نیروهای جهادی خود برای پیروزی شدند.

 

دولت نتانیاهو تقصیر “احساس قدرت کنونی دشمنان اسرائیل که ایران، حزب‌الله و حماس معتقدند می‌توانند بدون مجازات به اسرائیل حمله کنند”، را به دولت قبلی نسبت می‌دهد. دولت لاپید-بنت را متهم به عدم تلاش برای رشد نظامی در مقابل حملات غزه و دشمنان خارجی می‌کند. با این وجود، دشمنان اسرائیل عزم یکپارچه اسرائیل برای دفاع از خود در برابر همه متجاوزان و پذیرش قدرت و قدرت دولتی توسط ارتش اسرائیل را اشتباه می‌خوانند.

در سخنرانی که نتانیاهو در آوریل 2023 در وزارت دفاع در تل‌آویو ایراد کرد و با تاکید بر اقتدار خود بر ژنرال‌ها از طریق وادار کردن آنها به مقابله با تهدیدهای واقعی که اسرائیل با آن مواجه است، گفت، او به دنبال یک طرح توافق شده با مذاکره برای محدود کردن اختیارات دیوان عالی کشور است.

تأکید نتانیاهو بر رد اساساً جهانی امتناع از خدمت، به اظهار اقتدار حکومتی خود بر ژنرال‌های سرکش کمک کرد. تحت رهبری او، ارتش اسرائیل، موساد، شین بت(شاباک) و پلیس موظفند دفاع از اسرائیل در برابر ایران و یارانش را در اولویت اصلی خود قرار دهند.

 

هنگامی که خادر عدنان (یک جهادگر اصلی از جهاد اسلامی تحت کنترل ایران) پس از 83 روز امتناع از غذا در زندان اسرائیل جان باخت، جهاد اسلامی و حماس شروع به شلیک موشک و خمپاره به جوامع اسرائیلی کردند.

 

به جای پاسخ قاطعانه به جنگ، ژنرال های ارتش اسرائیل گفتند که می خواهند بر بازدارندگی در شمال علیه حزب الله تمرکز کنند و نمی خواهند حواس حماس در غزه منحرف شوند، گویی اسرائیل با دو صحنه مجزا روبروست. اما حمله در غزه در لبنان طنین انداز شد. علاوه بر این، حمله تروریست‌ها به اسرائیل بدون عواقب قابل دوام نیست.

 

اسرائیل با یک تلاش منسجم که توسط ایران کنترل می شود و توسط حزب الله، حماس و جهاد اسلامی انجام می شود، مواجه است. ایران همچنین سوریه را از طریق بشار اسد، کنترل عراق را از طریق شبه نظامیان شیعه خود، و یمن را از طریق حوثی ها کنترل می کند.

 

چندی پیش رسانه های ایران از وقوع انفجار در یکی از پایگاه های سپاه پاسداران در استان سمنان خبر دادند. حمله به اهداف رژیم مانند پایگاه سمنان می تواند مردم را به تلاش برای سرنگونی رژیم تشویق کند.

 

اسرائیل باید با حمایت مستقیم سیاسی از آزادی در ایران و از طریق خرابکاری و تشویق مردم ایران به خرابکاری با هدف سرنگونی جمهوری اسلامی حمایت کند زیرا که تنها راه حل درازمدت برای برنامه تسلیحات هسته ای ایران، پایان دادن به این رژیم است.

 

اسرائیل باید حملات هدفمند خود را علیه سران ترور حماس و جهاد اسلامی تجدید کند. اسرائیل همچنین باید با مغالطه رژیم بایدن که وانمود می‌کند دولت و نیرو‌های مسلح لبنان نهادهای مستقل و طرفدار آمریکا هستند، مقابله کند. در حال حاضر، آمریکا عمدتاً هم دولت لبنان و هم نیروهای مسلح آن را تأمین می کند، حتی اگر هر دو تحت کنترل حزب الله هستند. این نمی تواند تهدیدی را که آنها برای اسرائیل ایجاد می کنند از بین ببرد. با این حال، با از بین بردن قابلیت انکار قابل قبول آنها، تهاجم آشکار آنها را کاهش می‌دهد.

 

حقیقت واقعی این است که این نخبگان اسرائیلی هستند که در حال شورش هستند. اعلام نامشروع دولت اسرائیل؛ لابی کردن یهودیان و سیاستمداران آمریکایی برای تحریم رهبران اسرائیل و رد مشروعیت مردم اسرائیل که به آنها رای دادند.

با این وجود، کمپین چپ سیاسی برای سرنگونی دولت از طریق قیام، تظاهرات با بودجه گسترده آن علیه دولت نتانیاهو و رای‌دهندگان آن، و شورش نخبگان تلاش می‌کند که باعث فروپاشی اسرائیل شود.

 

پیامدهای نبرد با تصویب اصلاحات قضایی بسیار سنگین است. با این حال، بزرگ ترین تهدیدی که اسرائیل با آن مواجه است، ایران است. نه تفرقه داخلی مردم اسرائیل هر کاری که لازم است انجام خواهند داد تا از تبدیل شدن ایران تحت کنترل آیت‌الله‌ها به یک قدرت هسته ای جلوگیری کنند. علاوه بر این، همانطور که شکست انتخاباتی چپ در نوامبر 2022 نشان داد، مردم اسرائیل علاقه ای به هرج و مرج داخلی یا جنگ داخلی ندارند.

او اکثریت قریب به اتفاق اسرائیلی‌ها به دولت اسرائیل و دیدگاه صهیونیستی در مورد یک سرزمین یهودی در سرزمین اسرائیل متعهد هستند. توسط مردم آن با رهبران منتخب آن اداره می شود.”

Dr.Sheyin-Stevens

لینک خبر: https://www.israelnationalnews.com/news/371765

→ خواندن مطلب قبلی

هشدار 280 اقتصاد‌دان به تصویب بودجه

خواندن مطلب بعدی ←

موج افزایش قیمت‌ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *