۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نگرانی ساکنین اسرائیلی از اوضاع وخیم اقتصادی

30% از شهروندان اسرائیلی که بین 18-44 سال هستند مجبور شدند در سال گذشته از خرید مواد غذایی و مایحتاج روزانه صرف نظر کنند و حدود 16% از مردم 65 سال به بالا نیز مجبور به حذف هزینه‌های پزشکی شدند. این تصویر فعلی از رژیم صهیونیستی است که نشان دهنده واقعیت نگرانی افکار عمومی درباره هزینه های زندگی است.

حدود دو سوم مردم بر این باورند که وضعیت اقتصادی اسرائیل در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بدتر شده است. میانگین نمره‌ای که دولت برای کاهش هزینه های زندگی شهروندان اسرائیلی دریافت می‌کند در مقیاس 1 تا 5 ، 1.8 است که به معنای عدم رضایت مردم از وضعیت اقتصادی کشور است.

אינפו יוקר מחיה

این آمار بر اساس نظرسنجی عمومی درباره هزینه زندگی و اقتصاد است و امروز برای اولین بار انتشار یافته است. داده ها نشان می‌دهد که نسبت افرادی که از این وضع هزینه‌ها آزار می‌بینند در سنین پایین‌تر هستند و به تعداد این افراد روزبه‌روز اضافه می‌شود. حتی حدود 15% از افراد 18-44 ساله از تحصیل منصرف شدند. با این حال به طور متوسط مردم اظهار داشتند که در سال گذشته 75% از تفریح ؛ 27% از خرید ماشین ؛ 26% از خرید اقلام غذایی متنوع ؛ 14% از خرید آپارتمان و 12% از هزینه های آموزشی یا بهداشتی را کنار گذاشتند.

اکثر مردم بر این باورند که قیمت مواد غذایی امروزه مهمترین موضوع در بحث هزینه هاست و برخی نیز به مسکن و مالیات اشاره داشتند. این نظرسنجی‌ها بیانگر این است که تقریبا 60% از مردم معتقدند که دولت اسرائیل مسئول این وضع است و 27% از مردم بر این باورند که این مسئولیت بر عهده انحصارات بزرگ در زمینه زیرساخت‌ها است و تقریبا 3-4% نیز معتقدند که مسئولیت بر عهده تولیدکنندگان و واردکنندگان یا زنجیره های بازاریابی داخلی است.

در این نظرسنجی 76% از پاسخ دهندگان به سیاست دولت برای کاهش هزینه‌ها و تلاش برا ی رفع این اوضاع نمره منفی دادند و بسیار ناراضی بودند و تنها 2% از عملکرد دولت در این زمینه احساس رضایت داشتند. شهرک نشینان اسرائیل امیدوارند که این هفته دولت در کنست سیاست درستی را پیش ببرد و برای حل این موضوع نگران کننده تلاش بیشتری داشته باشد.

 

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/business/article/14121282

→ خواندن مطلب قبلی

وخامت حال اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

خواندن مطلب بعدی ←

هشدار 280 اقتصاد‌دان به تصویب بودجه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *