۳۰ شهریور ۱۴۰۳

«القدس»: تهدیدات دولت اسرائیل فقط برای مصرف داخلی این رژیم است.

نویسنده و تحلیل‌گر فلسطینی روزنامه «القدس»، تهدیدات دولت نتانیاهو را صرفا دست‌آویزی برای غلبه بر مخالفت‌های داخلی با طرح اصلاحات قضایی دانست که دولت نتانیاهو به آن متوسل شده است.

Capture.1JPG 2

«محمد النوبانی» با انتشار یادداشتی در خبرگزاری بین المللی «القدس» اعلام کرد که هرکس به تهدیدهای مقامات اسرائیلی در روز سه‌شنبه مبنی بر حمله به ایران و تخریب تاسیسات هسته‌ای آن گوش کند، تصور می‌کند تصمیم جدی برای اقدام در این زمینه گرفته شده و زمانی برای شروع باقی نمانده است.

آیا جنگ نزدیک است؟! یا اینکه ماجرا چیزی جز حاشیه نیست ؟!

این نویسنده بر این باور است که دولت اسرائیل قصد حمله به ایران یا حزب‌الله را ندارد، نه به این دلیل که خواهان جنگ نیست، بلکه به این دلیل که نمی‌تواند در آن پیروز شود و عواقب آن را جبران کند.

آنچه مسلم است این است که اگر دولت لرزان نتانیاهو جرأت کند تهدیدات رهبران سیاسی، امنیتی و نظامی اسرائیل مبنی بر حمله به ایران و تخریب راکتورها و تاسیسات هسته‌ای آن را عملی کند، نمی‌تواند از مجازات آن بگریزد.

به باور نویسنده مقاله، حمله به ایران ناگزیر منجر به وقوع یک جنگ بزرگ و کوبنده در چند جبهه خواهد شد که بر اثر آن ده‌ها هزار و یا حتی صدها هزار موشک بر شهرها اسرائیل اصابت خواهد کرد.

او تأکید کرد که تهدیدهای اخیر اسرائیل برای حمله به ایران مانند تهدیدات قبلی برای مصرف داخلی اسرائیل و افزایش محبوبیت نتانیاهو است و قابلیت اجرایی ندارد.

در پایان آمده است: اگر این تحلیل برعکس شود و دولت نتانیاهو دست به اقدامی احمقانه و حساب‌نشده مانند حمله به ایران یا حزب الله یا هر دو بزند، باید بداند حمله به ایران، فروپاشی و نابودی کل پروژه صهیونیستی است. و اسرائیل با دست خود گور خود را کنده است.

 

لینک خبر: https://alquds.com/ar/posts/73196

→ خواندن مطلب قبلی

سامانه شبنم آسمان؛‌ سامانه هشدار موشکی جدید اسرائیل علیه پهبادهای ایران از کار افتاد!

خواندن مطلب بعدی ←

رفتار وحشیانه سربازان اسرائیلی با کودکان فلسطینی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *