۳۱ شهریور ۱۴۰۳

آوی معاذ با قانون”مرجعیت هویت یهودی” 120 شکل به جیب زد!

آوی معاذ رئیس حزب راست افراطی و ضد همجنسگرایی حزب Noam، که تنها سه ماه پیش پس از ادعای عدم اجرای توافقنامه ائتلافی بین حزب Noam و لیکود، دولت را ترک کرد؛ قرار است دوباره به ائتلاف بپیوندد.

 

آوی معاذ ، که تنها نماینده حزب Noam در کنست است، در ماه فوریه از سمت خود به عنوان معاون وزیر کناره‌گیری کرد و نخست‌وزیر را به نقض قراردادهای ائتلافی، به‌ویژه وعده تأمین بودجه تأسیس یک مرجع هویت ملی یهودی در داخل دفتر نخست‌وزیر، متهم کرد.

حزب Noam با همجنس‌گرایی و به طور کلی جامعه LGBTQ+ مخالف است. آوی معاذ در دوران تصدی دولت تلاش کرد تا افراد حکومتی را مجبور کند که به جای «والد یک» و «والدین دو»، واژگان «پدر» و «مادر» را درج کنند و هدف حزبش را «جنگ علیه ارزش‌های نوظهور» تعریف می‌کند، که به نظر او ارزش‌های نوظهور، منشأ انحطاط اخلاقی درغرب به طورعام و در اسرائیل به طور خاص است.

آوی معاذ از حزب نوآم به عنوان معاون وزیر در دفتر نخست وزیری به دولت بازخواهد گشت و نهادی به نام “مرجع هویت ملی یهودی را رهبری می‌کند، دولت قرار است در جلسه هفتگی کابینه خود در صبح یکشنبه تصمیم بگیرد.

 

این اقدام قرار است پس از رای مثبت آوی معاذ به بودجه ملی2023-2024 در هفته گذشته، پس از تهدید به مخالفت با بودجه در صورت عدم تعهد دولت برای پیشبرد تشکیل این مرجع، تصویب شود.

 

اعضای اپوزیسیون کنست از یش آتید هفته گذشته قبل از شروع رأی گیری در مورد بودجه خواستند بدانند آیا توافقی بین آوی معاذ و بنیامین نتانیاهو حاصل شده است یا خیر که در آن آوی معاذ از بودجه در ازای بازگرداندن او به دولت حمایت کند.

آوی معاذ و قانون"مرجعیت هویت یهودی
آوی معاذ و قانون”مرجعیت هویت یهودی

در جریان مذاکرات برای تشکیل دولت در ماه نوامبر، نتانیاهو به درخواست آوی معاذ مبنی بر تشکیل مرجعیت در ارزش‌های یهودی در دولت بعدی موافقت کرد. آوی معاذ در صحبت‌های منتشر شده‌اش توسط خبرگزاری هاآرتص در ژانویه گفت که این مقام «برای حذف همه برنامه‌های برون‌سپاری شده به جنبش‌های نوظهور (مانند جامعه LGBTQ+) که فرهنگ پست مدرنیسم را در وزارت آموزش و پرورش بیان می‌کنند، کار خواهد کرد. »

چهار هدف این سازمان:

  1. «تقویت هویت یهودی از طریق انجام تعدادی پروژه، که مستلزم تحقیقات، حمایت مالی، ابتکارات و اقدامات مشترک در میان گروه‌های مختلف جمعیت، از جمله جوانان و بزرگسالان، افراد با نیازهای ویژه، و سایر جمعیت‌ها»
  2. ایجاد «سیستم شفافیت برای والدین» در مورد برنامه‌های آموزشی خارجی که در مدارس تدریس می‌شود .
  3. «انتشار و دسترسی عموم به برنامه‌ها مشروط بر اینکه به هیچ یک از مقامات وزارت آموزش و پرورش آسیب نرساند.»
  4. «کمک و حمایت از مؤسسات آموزشی در زمینه هویت ملی یهودی با هماهنگی وزیر آموزش و پرورش و تأیید وی و انتشار آن برای عموم. »

 

این اهداف به عنوان بخشی از قراردادهای هفته گذشته بین احزاب تشکیل‌دهنده ائتلاف حکومتی – که به کنست اجازه داد تا بودجه دولتی را در روز سه‌شنبه برای این حزب، تصویب کند همچنین نتانیاهو به آوی معاذ وعده داد که 285 میلیون شکل (معادل 76 میلیون دلار) برای ایجاد ائتلاف جدید اختصاص خواهد داد.

 

علاوه بر این، آوی معاذ خواستار آن شد که این بودجه و هدف آن در یک قطعنامه جداگانه دولتی درج شود، در غیر این صورت به بودجه دولتی رای منفی خواهد داد.

 

تنها چند ساعت قبل از رای گیری کنست، نتانیاهو و آوی معاذ به “تفاهمی” دست یافتند که به موجب آن، قانونگذار حزب Noam به بودجه رای داد و در جلسه هفتگی کابینه روز یکشنبه، وزرا آن را تصویب کرده و انتصاب مجدد او را به عنوان معاون وزیر در دفتر نخست وزیری تایید کردند.

هنگامی که قراردادهای ائتلافی بین لیکود و Noam برای اولین بار در دسامبر منتشر شد، تعدادی از نمایندگان گفتند که اجازه نمی‌دهند محتوای ضد دگرباشان جنسی به سیستم مدارس ورود پیدا کنند.

تصمیم دولت که قرار است امروز تصویب شود تاکید می‌کند که “مرجع هویت ملی یهودی” آوی معاذ به طور جداگانه از وزارت آموزش و پرورش اداره می‌شود و هر اقدامی که بخواهد در مدارس انجام دهد باید توسط وزیر این وزارتخانه تایید شود.

آوی معاذ به عنوان یک عضو درجه یک کنست، بی‌وقفه برای پیشبرد اهداف ضد همجنسگرایی حزب Noam کار کرد.

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/politics-and-diplomacy/article-744374

→ خواندن مطلب قبلی

کشته‌های جاده‌ای اسرائیل در شبات

خواندن مطلب بعدی ←

ممنوعیت برافراشتن پرچم فلسطین

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *