۳۰ شهریور ۱۴۰۳

افزایش هم جنس‌گرایان در اسرائیل

مطالعه جدیدی در پس‌زمینه حواشی اخیر «آوی مائوز» رئیس حزب اقلیت‌های جنسی “نوام” انجام شده است. در این تحقیق مشکلات جدی ادغام جوانان همجنس‌گرا در مدارس مورد بررسی قرار گرفته است.

 

  • در این مطالعه حق محافظت‌شدن محصلین همجنس‌گرا از یک سو،‌ و نقض حق آموزش و تحصیل آنها و پیامدهای همکاری بین مدارس و سازمان‌های جامعه همجنس‌گرایان از سویی دیگر بررسی شده است. یافته‌های این مطالعه که به عنوان بخشی از یک موسسه تحقیقاتی با همکاری دانشگاه عبری انجام شد، نشان می‌دهد که در میان دانشجویان، میزان قرار گرفتن در معرض خشونت‌های جدی دوبرابر افزایش یافته است. همچنین میزان قرار گرفتن در برابر آزار و اذیت و یا حتی تجاوز جنسی نیز سه برابر شده است.
  • علاوه بر این، دانش‌آموزان همجنس‌گرا نیز با طور فزاینده‌ای در معرض خشونت‌های کلامی از جمله انتقاد شدید و تحقیر نسبت به هویت جنسی‌شان هستند. محققان بر اساس تحقیقات به دست آمده به این نتیجه رسیدند که بسیاری از دانش‌آموزان به صورت پنهانی ترک تحصیل می‌کنند و از هر نوع سیستم آموزشی و اجتماعی خارج می‌شوند.

 

تظاهرات هم جنس گرایان

تظاهرات هم جنس گرایان

  • حدود نیمی از موارد بررسی شده در این تحقیقات، به دلیل احساس ناامنی در کلاس‌های آموزشی حاضر نمی‌شوند. محققان بر این باورند که معلمان نیز با تعرض‌کنندگان در کلاس برخورد نمی‌کنند و این گونه خشونت‌ها باید از مداس ریشه‌کن شود.

 

  • براساس این مطالعه؛ اکثر دانش‌آموزان (حدود 68%) گزارش کردند که مدرسه به آنها اجازه نمی‌دهد تا براساس هویت جنسی خود در کلاس‌های جداشده (به عنوان مثال در کلاس‌های ورزشی) شرکت کنند. حتی درصد بالاتری از آنها (75%) گزارش دادند که مدرسه اجازه استفاده از فضاهای جداگانه و مخصوص به هویت جنسیشان را (مانند توالت یا اتاق خواب در اردو) نمی‌دهد.

 

  • یکی از محققان در این باره می‌گوید:«اطلاعات به دست آمده بیانگر این است که اگر احترام به هویت جنسی متفاوت برخی دانش‌آموزان رعایت شود، از ترک تحصیل و منزوی‌شدن نوجوانان و جوانان جامعه صهیونیستی کاسته می‌شود و به آنها این حس القا می‌شود که به این جامعه تعلق دارند و برای تمامی اقشار مردم محترم هستند.»
افزایش دگرباشان در اسرائیل
افزایش دگرباشان در اسرائیل

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید!

 

  • محققان تاکید کردند که دولت باید تلاش کند تا جامعه جوان رژیم صهیونیستی از امکانات آموزشی بهتری طبق هویت شخصی خودشان بهره ببرد. آنها با ابراز نگرانی از بازماندن جوانان اسرائیلی از تحصیل و یا حتی سربازی تأکید کردند که جوانان و نوجوانان آینده‌ساز نسل بعدی رژیم صهیونیستی هستند، پس باید فعالیت‌های اجتماعی و تحصیلی خود به راحتی و بدون تحقیر انجام دهند.

 

  • بنابر تحقیقات قبلی در این زمینه، در سال گذشته 30% از مراکز آموزشی توصیه‌ها را جدی گرفته و فضای راحت‌تری برای دانش‌آموزان و دانشجویان با هویت جنسی متفاوت ایجاد کرده‌اند. اما هنوز در 60% از مراکز آموزشی در سراسر اراضی اشغالی تغییری در روند ارائه امکانات خاص ایجاد نشده است.

 

  • طبق نظر محققین در این زمینه، همکاری بین مدارس و یا حتی بقیه مراکز آموزشی با جامعه هم‌جنس‌گرایان به بهبود فضای آموزشی کمک می‌کند، اما طبق تحقیقات انجام شده، در سال تحصیلی جاری، بودجه اختصاص یافته در این زمینه فقط به اندازه 8% از کلاس‌های آموزشی اجازه تغییر سیستم تحصیلی را می‌دهد.

 

  •  در سال‌های اخیر تعداد دانش‌آموزان و دانشجویان هم‌جنس‌گرا افزایش یافته است و مطالعات نشان می‌دهد که این محصلین همچنان در معرض مشکلات جدی هستند. این اتفاق باعث بروز شکاف عمیقی در بین مردم خواهد شد. سازمان آموزش و پرورش اعلام کرد:«نزدیک به 40% از مراکز آموزشی با اینگونه دانش‌آموزان همکاری‌ می کنند.»

 

  • تحقیقات نشان داده‌است که درصد همکاری مدارس و مراکز آموزشی دیگر با جامعه همجنس‌گرا، در مناطقی که از سطح اجتماعی-اقتصادی بالاتری برخوردار هستند؛ 38.4% و در مناطقی که از سطح اجتماعی-اقتصادی پایین‌تری برخوردار هستند؛ 23% است.

 

 

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/hk4xb4zln

 

→ خواندن مطلب قبلی

حمله رژیم صهیونیستی به مقر جبهه مردمی فلسطین در لبنان

خواندن مطلب بعدی ←

زندانیان فلسطینی دیگر خدمات پزشکی دریافت نکنند!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *