۳۰ شهریور ۱۴۰۳

آینده حزب لیکود از نگاه مردم اسرائیل

نظرسنجی جدید: آیا میخائلی باید استعفا دهد؟/فردای رفتن نتانیاهو چه کسی لیکود را رهبری می کند؟(درصدها دیدنی‌ست)

در میان رای‌دهندگان لیکود، 3 درصد از شرکت‌کنندگان بر این باورند که گابی اشکنازی رئیس سابق ستاد کل ارتش می‌تواند فردای آن روز جایگزین نتانیاهو شود. آیا وقتی او در رسانه‌ها صحبت می‌کند برای حزبش مفید است؟

یک نظرسنجی نمونه با همکاری ipanel که عصر دیروز (جمعه) در «اولاپان شیشی» منتشر شد نشان می‌دهد که 22 درصد از رای‌دهندگان حزب کارگر معتقدند در صورت بازنشستگی عفرات رایتن، رئیس حزب مراو میخائلی باید جایگزین او شود و 22 درصد معتقدند که نیر برکات مناسب ترین گزینه برای جایگزینی نتانیاهو در رأس لیکود است .

در حالی‌که شکاف و اختلاف بین نتایج کم بود؛ از رای‌دهندگان حزب کارگر پرسیده شد که آیا فکر می‌کنند مراو میخائلی باید استعفا دهد ؟

41 درصد پاسخ داده اند که او باید بماند و 39 درصد معتقدند که باید استعفا دهد 2 درصد هم پاسخ دادند که نمی‌دانند.

درصد آراء کسب شده در نظرسنجی
درصد آراء کسب شده در نظرسنجی

همچنین از رای‌دهندگان حزب کارگر پرسیده شد: اگر راو میخائلی بازنشسته شود، چه کسی باید ریاست حزب را بر عهده بگیرد؟ 21 درصد پاسخ دادند که معتقدند عفرات رایتن باید جایگزین میخائلی شود و پس از آن با اختلاف زیاد در رتبه دوم لیست حزب، Naama Lazimi با 12 درصد قرار دارد. گیلاد کاریب و Omer Barlev هر دو با 11 درصد در رده آخر قرار دارند.

 

درصد آراء کسب شده در نظرسنجی
درصد آراء کسب شده در نظرسنجی

 

درصد آراء کسب شده در نظرسنجی
درصد آراء کسب شده در نظرسنجی

فردای رفتن نتانیاهو چه کسی ریاست لیکود را بر عهده خواهد گرفت؟
ما از رای دهندگان حزب لیکود پرسیدیم که فکر می کنند چه کسی فردای رفتن نتانیاهو چه کسی ریاست حزب لیکود را بعهده گرفته و باید جایگزین نتانیاهو شود؟
22 درصد پاسخ دادند که نیر برکات وزیر اقتصاد در صورت بازنشستگی نتانیاهو باید جایگزین او شود 15 درصد پاسخ دادند که یوسی کوهن، رئیس سابق شین‌بت(شاباک)، 9 درصد به یوآو گالانت وزیر دفاع، 8 درصد به یاریو لوین وزیر دادگستری و 5 درصد معتقدند که گیلاد اردان سفیر اسرائیل در سازمان ملل برای ریاست حزب مناسب است.

 

 

در انتهای لیست، گابی اشکنازی، رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح، که اخیراً خواستار تشکیل دولت با نتانیاهو شده بود، و میری رگو، وزیر حمل و نقل که هر کدام 3 درصد دریافت کردند، همچنین اسرائیل کاتز وزیر و امیر اوهانا رئیس کنست در رده آخر قرار دارند که هر کدام تنها 2 درصد آراء را به خود اختصاص داده اند.

قضات و وزرائی که در رسانه‌ها به حزب لیکود آسیب می‌زنند.

علاوه بر این، از رای‌دهندگان لیکود پرسیدیم که قضات و وزرایی که در رسانه‌ها به حزب آسیب می‌رسانند، چه کسانی هستند و در کدامیک از آنان به این حزب کمک می‌کند؟ 63 درصد معتقدند ظاهر وزیر فرهنگ و ورزش به نفع حزب است در حالی که تنها 14 درصد به مضر بودن آن رای داده اند.

درصد آراء کسب شده در نظرسنجی
درصد آراء کسب شده در نظرسنجی

 

 

 

درصد آراء کسب شده در نظرسنجی
درصد آراء کسب شده در نظرسنجی

به گفته رای‌دهندگان، وزیر Dudi Amsalem وقتی در رسانه‌ها اظهار نظر می‌کند، بیشترین ضرر را برای حزب دارد. علاوه بر این، طبق نظرسنجی مشخص شد که وزیر اطلاعات، گالیت دیستل آبریان تقریباً به یک اندازه مفید و مضر است!

30 درصد پاسخ‌دهندگان پاسخ دادند که اظهارات وی در رسانه‌ها به حزب کمک می‌کند، در حالی که 29 درصد معتقدند که اظهارات وی برای حزب مضر است.

امتیازی که عموم شرکت‌کنندگان در نظرسنجی به عملکرد وزیر حمل و نقل میری رگو داده اند: 58 درصد از کل شرکت کنندگان بر این باورند که عملکرد وزیر بد است در حالی که 29 درصد به عملکرد خوب و 13 درصد رای ممتنع داده اند.

درصد آراء کسب شده در نظرسنجی
درصد آراء کسب شده در نظرسنجی

همچنین در این نظرسنجی، قانون چالش‌برانگیز اصلاحات قضایی را بررسی کردیم: برخی ادعا می کنند که “این قانون خواهد مرد!”

تنها 10 درصد معتقدند که اصلاحات قانونی به طور کامل اجرا خواهد شد.57 درصد نیز پاسخ دادند که به نظر آنها به طور جزئی تصویب خواهد شد و 13 درصد متقاعد شده اند که به طور کامل کنار گذاشته می‌شود و تصویب نخواهد شد. 20 درصد نیز پاسخ دادند که نمی‌دانند. در میان رای‌دهندگان لیکود، تنها 12 درصد پاسخ دادند که اصلاحات به طور کامل اجرا خواهد شد.

درصدها
درصدها

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-politics/2023_q2/Article-d44d11883dc7881027.htm?sCh=31750a2610f26110&pId=173113802

→ خواندن مطلب قبلی

اشتغال خریدی‌ها؛ از خیال تا واقعیت

خواندن مطلب بعدی ←

درگیری مسلحانه در مرز اراضی اشغالی و مصر؛ 3 نظامی صهیونیست کشته شدند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *