۳۰ شهریور ۱۴۰۳

درگیری خونبار پلیس و معترضان مقابل خانه نتانیاهو!

درگیری شدید بین معترضان و افسران پلیس در مقابل خانه نخست‌وزیری در کیسریه.

  • پلیسی که در محل حاضر شد سعی نمود تظاهرکنندگان را با زور و خشونت هرچه تمام‌تر سرکوب کند، اما آنها از ترک محل خودداری کردند.
  • یکی از تظاهرکنندگان به خبرگزاری N12 گفت: پلیس با حملات دیوانه‌وار عمل می‌کند، طوری که بینی یکی از معترضان را شکست.»
  • پس از دستگیری لیدرهای تظاهرات در کیسریه، تظاهراتی نیز در خارج از پاسگاه پلیس حدره آغاز شد و مردم خواستار آزادی معترضانی که پلیس آنها را دستگیر کرده‌ بود شدند.
خشونت پلیس علیه معترضان
خشونت پلیس علیه معترضان

عصر دیروز (جمعه) درگیری شدیدی بین ده‌ها معترض و پلیس در مقابل خانه نخست‌وزیر نتانیاهو در کیسریه  اتفاق افتاد و  آنها بدون توجه به هشدارهای امنیتی و سرکوب‌گرایانه پلیس برای تظاهرات خود را به آنجا رسانده بودند. اعتراض‌کنندگان با مگافون، پرچم و بوم درمحل فوق الذکر حاضر شدند. پلیس برخی از تجهیزات را مصادره کرد و اکنون در تلاش بود تا معترضان را به زور تخلیه کند، اما آنها از خروج خودداری کردند. جاده نزدیک خانه نتانیاهو بخاطر ترافیک جمعیت مسدود شده بود.

در تصاویر به دست آمده از صحنه، تظاهرکنندگان در حالی که در مقابل خانه نتانیاهو سروصدا می‌کردند، دیده می‌شد که پلیس به زور آنها را از صحنه بیرون کرده و به صورتشان سیلی و آنها را کتک می‌زند. در یکی از تصاویر، یکی از تظاهرکنندگان نیز دیده می‌شود که از بینی‌اش خون می‌ریزد و می‌گوید که وی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

درگیری پلیس و معترضان
درگیری پلیس و معترضان

در میان دستگیرشدگان موشه ردمن، یکی از رهبران معترض به اصلاحات قضایی است. همانطور که در اسناد می‌بینیم، او توسط پلیس دستگیر شده و با دستبند به داخل ماشین منتقل شد.

پلیس اعلام کرد: سه مظنون را به اتهام نقض نظم عمومی در کیسریه و حمله به ماموران پلیس دستگیر کرد و در یک ساعت اخیر تظاهرات غیرقانونی در مقابل خانه نخست‌وزیر در کیسریه با شرکت صدها معترض در حال برگزاری است. برخی از معترضان در آنجا شروع به نقض نظم عمومی کردند و درخواست یک افسر پلیس برای توقف اقدامات خود را رد کردند و حتی با مشت به مأموران پلیس حمله کردند!

پس از دستگیری فعالان تظاهرات در کیسریه، تظاهراتی نیز در خارج از پاسگاه پلیس حدره آغاز شد که به موجب آن، مردم خواستار آزادی معترضان دستگیرشده بودند. پس از دستگیری سه تظاهرکننده در کیسریه در محل تجمع کردند؛ پلیس 11 فعال دیگر را که در مقابل پلیس در حدره تظاهرات کرده بودند، به ظن اخلال درامورات پلیس دستگیر کرد.

همچنین پس از حدود یک ساعت و نیم تظاهرات در مقابل ایستگاه حدره، تعدادی از تظاهرکنندگان شروع به ترک محل کردند و به سمت کلانتری آهن رفتند همچنین موشه ردمن که در کیسریه دستگیر شده بود به آنجا منتقل شد.

از طرف سازمان‌دهندگان این تظاهرات اعلام شد: “خشونت پلیس اسرائیل در تظاهرات کیسریه برای رژیم‌های دیکتاتوری مناسب است. تلاش برای سرکوب خشونت‌آمیز اعتراض‌ها به نتیجه نخواهد رسید. اگر کودتا شود، خشونت پلیس علیه کسانی که علیه دولت تظاهرات می‌کنند امری عادی خواهد بود.

همچنین به نقل از خبرگزاری هاآرتض:

 در این تظاهرات 17 معترض دستگیر و تاکنون 15 تن از آنان آزاد شده اند. دو نفر از بازداشت‌شدگان که کمی مجروح شده بودند با آمبولانس به بیمارستان هلل یافه منتقل شدند. پس از اینکه در شبکه‌های اجتماعی اعلام شد که بازداشت‌شدگان به پاسگاه پلیس حدره آورده شده اند، حدود 300 نفر برای تظاهرات به آنجا آمدند.

لینک خبر:

https://www.mako.co.il/news-politics/2023_q2/Article-da61099108d7881026.htm?sCh=31750a2610f26110&pId=173113802

 

→ خواندن مطلب قبلی

اندر احوالات مذاکرات لاپید و گانتز

خواندن مطلب بعدی ←

اشتغال خریدی‌ها؛ از خیال تا واقعیت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *