۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بحران برق در اراضی اشغالی/ چرا دولت کم‌کاری می‌کند؟

در سایه بحران برق و خشکسالی در رژیم صهیونیستی و نارضایتی مردم، مدیر عامل شرکت «زلول»، یک سازمان محیط زیستی، در مصاحبه با خبرگزاری «وای‌نت» درباره مشکلات برق در اراضی اشغالی رژیم صهیونیستی توضیح داد که چگونه سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند از بحران‌های جدی درآینده جلوگیری کند و چرا مسئولین اسرائیل از پیشتازی در این زمینه کم‌کاری می‌کنند.

 

انرژی خورشیدی
انرژی خورشیدی

 

وی از عدم آمادگی اسرائیل برای شرایط آب‌وهوایی و ناتوانی در تعیین و تحقق اهداف انتقال به انرژی‌های تجدیدپذیر انتقاد کرد و افزود:«ما سالها در مورد ظرفیتی که اسرائیل برای ارتقای انرژی‌های تجدیدپذیر دارد و اینکه چقدر از این ظرفیت‌ها فاصله دارد، صحبت کردیم. اما واکنش خاصی از طرف دولت و مسئولین ندیدیم.»

همچنین تاکید داشت:«درصد انرژی‌های تجدیدپذیر ما از تمام انرژی‌ها تنها 8% است. کشورهایی مثل نروژ، برزیل، نیوزلند، سوئد و غیره جود دارند که به 50% نزدیک می‌شوند یا از آن فراتر می‌روند، این در حالی‌است که رژیم صهیونیستی تلاشی برای رفع این مشکل نمی‌کند. و این موضوع باعث نارضایتی اخیر مردم در سراسر اراضی اشغالی شده‌است؛ چراکه اخیراً در بسیاری از مناطق برق مدام قطع می‌شود و کارهای روزمره را مختل می‌کند.»

 

حفاری اسرائیل از دریاها برای استفاده از سوخت‌های فسیلی
حفاری اسرائیل از دریاها برای استفاده از سوخت‌های فسیلی

 

طی مطالعات انجام شده توسط محققین محیط‌زیست، اسرائیل عملکرد ناموفق و غیر قابل قبولی در زمینه سیاست‌های زیست محیطی دارد. از سوی دیگر؛ اکنون که در فصل گرما به سر می‌بریم، قطعی برق به شدت روی روند زندگی عادی و روزمره مردم اثر گذاشته است به گونه ای که آنها نمی‌توانند به راحتی برق دریافت کنند تا به زندگی معمولی خود ادامه دهند. در اسرائیل سالانه بیش از 2000 نفر بر اثر آلودگی‌هوا ناشی از استفاده از سوخت‌های فسیلی جان خود را از دست می‌دهند.

رژیم صهیونیستی با این کار به کیفیت زندگی و سلامتی ساکنین اراضی اشغالی صدمه می‌زند. برخی تحلیل‌گران نیز یکی از علل مهاجرت معکوس در این رژیم را دلایل مذکور می‌دانند.بدیهی است زندگی در این شرایط بسیار دشوار است و مردم نمی‌توانند با وجود چنین شرایطی زندگی روزانه خود را سپری کنند. علاوه بر همه اینها، هزینه‌های زندگی به‌ویژه هزینه قبض برق در اسرائیل بسیار بالا رفته‌است. در این خصوص محققین به دولت اسرائیل، ایجاد و نصب نیروگاه‌های خورشیدی بر روی پشت‌بام‌ها یا در مناطق باز را پیشنهاد داده‌اند در این صورت مردم می‌توانند از برق پاک به جای سوخت‌های فسیلی استفاده کنند.

واقعیت این است که رژیم صهیونیستی به حفاری گاز و نفت از دریاها ادامه می‌دهد و هیچ تصوری از آینده نه‌چندان دور خود که به زودی ذخیره انرژی‌های تجدید ناپذیرش تمام می‌شود، ندارد. این امر علاوه بر آلوده شدن آب‌وهوا با انتشار گازهای گلخانه‌ای موجب آلوده شدن 75% از آبی است که بدون حفاظت لازم به لوله‌های آب خانگی وصل می‌شود. دولت صهیونیستی قرار بود قانون آب‌وهوایی را چند هفته پیش تصویب کند اما ظاهراً تحت هیچ شرایطی حاضر به قبول این موضوع نیست؛ زیرا از سرمایه‌گذاری در این زمینه اطمینان لازم را ندارد.

 

لینک خبر: http://HTTPS://WWW.YNET.CO.IL/ECONOMY/ARTICLE/LXBDMCDX9

→ خواندن مطلب قبلی

نخستین مشارکت ارتش رژیم صهیونیستی در رزمایش نظامی شیر آفریقا

خواندن مطلب بعدی ←

تجمع اعتراضی در مقابل منزل یائیر لاپید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *