۳۰ شهریور ۱۴۰۳

فقدان پناهگاه در شهرک‌های شمالی اسرائیل

ده‌ها پناهگاه اخیراً در سراسر شهرهای شمالی رژیم صهیونیستی بلااستفاده مانده‌ است. مقامات محلی نیز از نیاز منطقه خود به پناهگاهی امن خبر دادند.

به گزارش رسانه‌های عبری زبان، وضعیت متشنج امنیتی در مرزهای شمالی اراضی اشغالی،به صهیونیست‌ها هشدار می‌دهد تا در برابر حملات موشکی محافظت شوند. آخرین حادثه در روز عید پصح بود که ده‌ها موشک به طور غیر منتظره‌ای به سمت شهرک‌های شمالی اسرائیل شلیک شد.

دولت برای حفاظت و امنیت ساکنین این منطقه، طرحی تحت عنوان ساخت و ایجاد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در منازل مسکونی و در شهرک‌هایی که در فاصله 9 کیلومتری مرز هستند اجرایی کرده است؛ اما این برنامه به کندی پیش می‌رود و باعث نگرانی ساکنین شده‌ است. به گونه‌ای که مقامات جبهه داخلی نیز به کمبود شدید بودجه انتقاد دارند.

Israel Palestinians 42527 2c160.t645b700e.m800.xVqWZIXoO 600x400 1

فاز اول این طرح در سال 2020 آغاز شد و دولت قرار بود که از 21 شهرک مرزی محافظت کند. همچنین تصمیم بر این شد که مجموع 5000 شهرک در سراسر رژیم صهیونیستی ظرف سه سال از لایه حفاظتی برخوردار شوند. اما تا به امروز تنها در 1200 شهرک این طرح انجام شده است.

علاوه بر این در مارس سال جاری، دولت تصمیم به کاهش قابل توجهی در هزینه‌ها و بودجه گرفت. به همین دلیل و با توجه به این واقعیت که امنیت کافی در این مناطق وجود ندارد، وزارت دفاع و ارتش اسرائیل پناهگاه‌هایی را در نزدیکی اماکن عمومی مانند زمین‌های بازی، کنیسه‌ها و تقاطع‌ها ایجاد کردند.

 از صهیون 24 بخوانید:

پناهگاه‌ها راه‌حل ارزان‌تری هستند و تقریباً برای افرادی که در نزدیکی آنها باشند کارآمد است. این پناهگاه‌ها می‌تواند بین 15 تا 18 نفر را در خود جای دهد. با این حال، تحقیقات نشان داده که بسیاری از این پناهگاه‌ها که در فضای باز قرار دارند مورد بی‌توجهی شدیدی از طرف مسئولن ذی صلاح قرار گرفته‌اند و ساکنین نمی‌توانند در مواقع اضطراری از آنها استفاده کنند.

WhatsApp Image 2023 06 06 at 16.06.40 1

در داخل بیشتر پناهگاه‌های شمال اسرائیل علف روییده است این امر مانع ورود افراد به داخل پناهگاه شده است، یا ورودی‌ برخی از آنها به سمت شمال است، یعنی دقیقا سمتی که موشک‌ها از آنجا شلیک می‌شود! یا برخی قفل هستند و یا حتی به توالت‌های صحرایی تبدیل شده‌اند. و عملاً هیچ سازمانی مسئولیت این پناهگاه‌ها را به عهده نمی‌گیرد. منابع ارتش اسرائیل مدعی هستند که استفاده از این پناهگاه‌ها عمدتاً برای نیازهای نظامی است نه عمومی.

مقامات محلی از دولت و نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی خشمگین هستند؛ به ادعای آنها دولت از شهرک‌های شمالی غافل است. و اینکه به ساکنین این مناطق گفته شده : “در مواقع اضطراری ما از شما محافظت می‌کنیم” دروغی بیش نیست. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به ماجرای پناهگاه‌های متروکه گفت:«به عنوان یک قاعده کلی، پناهگاه‌ها در فضای عمومی و مکان‌هایی که مجوز برنامه‌ریزی مناسب وجود دارد و یا طبق مفاد مصوبه ساخت و ساز در مورد استقرار پناهگاه، قرار می‌گیرد.»

 

لینک خبر: http://HTTPS://WWW.ISRAELHAYOM.CO.IL/NEWS/DEFENSE/ARTICLE/14242770

 

→ خواندن مطلب قبلی

لغو سخنرانی استاد ضد‌صهیونیستی در دانشگاه

خواندن مطلب بعدی ←

“ایران هسته‌ای” تعبیر خواب‌های پریشان اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *