۳۰ شهریور ۱۴۰۳

هراس مقامات اسرائیل از چالش‌های پیش‌روی جبهه داخلی در صورت جنگ با ایران

یوآو گالانت وزیردفاع رژیم‌صهیونیستی هشدار داد که در صورت وقوع جنگ با ایران، جبهه‌ داخلی اسرائیل با چالش‌هایی روبه‌رو خواهد شد که در این 75سال بی‌سابقه بوده‌ است.

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل «یوآو گالانت» نسبت به وقوع چالش‌های بی‌سابقه جبهه داخلی هشدار داد و افزود: «اگر، خدای نکرده، جنگی با ایران و گروه‌های نیابتی گوناگون، مانند حزب‌الله لبنان واقع شود، جبهه داخلی اسرائیل با چالش‌هایی رو‌به‌رو خواهد شد که هرگز در تاریخ ۷۵ ساله موجودیت اسرائیل با آن مواجه نبوده‌ایم. در چنین وضعیتی لازم است که ما پیشاپیش آماده‌ باشیم.

WhatsApp Image 2023 06 05 at 12.56.54 640x400 1
نشست یوآو گالانت با رئیس فرماندهی جبهه داخلی ارتش اسرائیل، سرلشکر رافی میلو-درباره جنگ احتمالی با ایران

گالانت این سخنان را در بازدید از مقر فرماندهی جبهه داخلی همزمان مانور چندجبهه‌ای در شهر رمله عنوان کرد. وی گفت: عملکرد جبهه داخلی، در تمام سطوح آن، اهمیت بسیار و نقش سرنوشت‌ساز دارد. ما باید برای شدیدترین احتمالاتی که طی آن با چالش‌های بسیار رو‌به‌رو خواهیم بود، آماده‌باشیم. فقط عملکرد موفق جبهه داخلی است که به نیروهای دفاعی و دیگر نهادهای دفاعی امکان می‌دهد مأموریت‌های خود را انجام دهند.

29 ماه می، نیروهای دفاعی رژیم‌صهیونیستی یک رزمایش دو هفته‌ای را به‌نام دست‌محکم آغاز کردند. این رزمایش با تمرکز بر مرزهای شمالی اراضی‌ اشغالی با لبنان،سوریه و همچنین ایران برگزار شد.

ارتش رژیم‌صهیونیستی گفت:«در این رزمایش، نیروها در چند جبهه به‌طور همزمان، مقابله با چالش‌های ناگهانی را تمرین کردند.»

در شب یکشنبه نیز کابینه‌ امنیتی مقامات عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی در مقر اصلی فرماندهی عملیات ارتش تل‌آویو، یک شبیه‌سازی با هدف تصمیم‌گیری و فرماندهی توسط رده‌های سیاسی در صورت وقوع جنگ بالقوه با ایران ترتیب دادند. این جلسه در جریان تشدید تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای ایران و هشدارهای اسرائیل مبنی بر وقوع درگیری گسترده بر سر این موضوع برگزار شد.

WhatsApp Image 2023 06 04 at 21.49.56 640x400 1
اعضای کابینه امنیتی مقامات رژیم صهیونیستی در نشست شبیه‌سازی جنگ با ایران

خبرگزاری اسرائیل از هم پاشیدن مذاکرات برای احیای قرارداد هسته‌ای با ایران و گام‌های جدید برای تجدید ابتکار دیپلماتیک ایران در راستای مشروعیت‌بخشی فعالیت‌های هسته‌ای ایران را موجب نگرانی رژیم‌صهیونیستی توصیف کرد و آن را عامل تضعیف حمایت بین‌المللی از اقدامات بالقوه نظامی دانست.

 

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/gallant-warns-of-unprecedented-challenges-for-home-front-in-threatened-war-with-iran/

→ خواندن مطلب قبلی

شهادت مجاهد مصری در حادثه مرز رژیم صهیونیستی

خواندن مطلب بعدی ←

تجاوزات جنسی در لایه از سکوت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *