۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اسرائیل همچنان خبرنگاران را مورد هدف قرار می‌دهد

ارتش رژیم موقت اسرائیل همچنان خبرنگاران را با شلیک مستقیم گلوله مورد هدف قرار می‌دهد.

در پی حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل (پنجشنبه) به خانه اسیر اسلام فروخ، بلافاصله درگیری‌های شدیدی بین ساکنان رام الله و ارتش اسرائیل رخ داد. به گزارش منابع عربی نظامیان اشغالگر پس از خروج از محله‌های رام الله صدها بمب حاوی گاز سمی را به سمت خانه‌های فلسطینیان پرتاب کردند که باعث آسیب‌دیدگی شمار زیادی از فلسطینیان شد. نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی با شلیک گلوله مستقیم به افراد تعدادی از آنها را زخمی کرد.

بر اساس تحقیقات اولیه، بر اثر اصابت گلوله، یک خبرنگار فلسطینی به نام مؤمن سامرین که برای پوشش این خبر در محل حاضر بود، مجروح شده است. ارتش اسرائیل در مورد حمله به خبرنگار فلسطینی گفت:« او متخلف بوده و ظاهراً گلوله پلاستیکی به او اصابت کرده است!»

یکی از متخصصان جراحی در بیمارستانی که سامرین در آن بستری است، گفت: «این آسیب باعث شکستگی استخوان جمجمه در پشت گوش شده است که منجر به خونریزی زیر جمجمه شد و اولین علائم آن ضربه مغزی و از دست دادن حافظه بود، اما وضعیت او در حال حاضر پایدار است.»

Capture21 1

نگرانی در مورد آسیب به گروههای مطبوعاتی و خبرنگاران

کمیته فلسطین در حمایت از خبرنگاران با ابراز نگرانی از ادامه آسیب به گروه‌های مطبوعاتی با شلیک مستقیم گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور در حین کار روزنامه نگاری خود اعلام کرد:« هدف از این کار جلوگیری از پوشش خبری آنها و افشای اخبار جنایات اشغالگری علیه مردم فلسطین است. اسرائیل باید مورد بازخواست و تحقیق قرار گیرد نه اینکه از مجازات در امان بماند.»

اتحادیه روزنامه نگاران فلسطینی «آسیب و جنایات نیروهای نظامی اسرائیل علیه خبرنگاران» را محکوم کرد و گفت که «به تلاش برای محاکمه قاتلان جنایتکار در دیوان بین‌المللی دادگستری ادامه خواهند داد».

 

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/news/defense/article/14248306

 

→ خواندن مطلب قبلی

صهیونیست‌ها منزل اسیر اسلام فروخ را در رام الله منفجر کردند

خواندن مطلب بعدی ←

فوتبال سیاسی،پای سیاست در کفش فوتبال

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *