۳۰ شهریور ۱۴۰۳

چالش مراو میکائلی، نماینده حزب کارگر با لاپید

حزب کارگر اعلام کرد که قصد دارد مروا مکائلی را از ریاست حزب برکنار کند.

رایتن: “فکر می‌کنم با [میکائلی] به اشتباه رفتار می‌شود. بدیهی است که اگر به گذشته نگاه کنید، ادغام با مرتص می‌تواند به کل صورت‌مسئله را تغییر دهد.”

او بعدازظهر جمعه اعلام کرد که حزب کارگر، افرات رایتن، در انتخابات مقدماتی بعدی حزب، با رهبر جناح خود، مراو میکائلی، رقابت خواهد کرد.

رایتن در سخنرانی در برنامه اوفیرا و برکوویچ کانال 12 گفت که “خود را به عنوان یک نامزد” برای ریاست جناح چپ کنست معرفی خواهد کرد.

نماینده حزب کارگر
نماینده حزب کارگر

وی افزود: “من شک ندارم که در انتخابات بعدی برای ریاست حزب کارگر خود را به عنوان نامزد معرفی خواهم کرد و فکر می‌کنم این بخشی از زیبایی حزب ما است، که برخلاف سایر حزب‌ها، ما سازوکار و فعالیت‌های خاص خود را داریم”.

پس از آن، رایتن در مورد عملکرد میکائلی به عنوان رهبر حزب کارگر در اظهاراتی گفت: “من فکر می‌کنم با او به اشتباه رفتار می‌شود. بدیهی است که اگر به گذشته نگاه کنید، ادغام با مرتص می‌تواند به‌کل صورت‌مسئله را تغییر دهد، اما آنها مطمئن نیستند که این چیزی است که مانع از تشکیل دولت فعلی می‌شود، و می‌تواند شکاف اختیاری بین حزب‌ها را کاهش دهد.”

وضعیت حزب

حزب کارگر در حال حاضر تنها چهار کرسی در کنست اسرائیل دارد و بخشی از اپوزیسیون است. میکائلی در ژانویه از نتانیاهو و وزیر دارایی بزالل اسموتریچ به دلیل طرح آنها برای مبارزه با تورم انتقاد کرد و اظهار داشت که این طرح پرده ای برای پنهان کردن تصرف قدرت و تخریب سیستم قانونی است که آنها قصد دارند در چند هفته آینده اجرا کنند.

مراو مایکلی، رهبر حزب کارگر و عفرات رایتن-از اعضای کنست- در یک جلسه فراکسیون در کنست، پارلمان اسرائیل شرکت کردند

مراو مایکلی، رهبر حزب کارگر و عفرات رایتن-از اعضای کنست- حاضر در یک جلسه فراکسیون در کنست

میکائلی و حزب کارگر با دیگر حزب‌های مخالف در مورد اینکه چه کسی باید نامزد مورد توافق برای حضور در کمیته گزینش قضات باشد بحث کرده‌اند، در حالی که یایر لاپید، رئیس یش آتید گفت تا زمانی که اصلاحات قضایی پیشنهادی دولت تا زمان انتخاب قاضی انجام نشود، هیچ توافقی با ائتلاف فعلی وجود نخواهد داشت. کمیته تشکیل جلسه داده و کار خود را آغاز می‌کند.

لاپید صراحتا اظهار داشت که در برقراری ارتباط با حزب کارگر مشکل دارد، زیرا حزب کارگر در آستانه انتخابات، تحت نظر میکائلی شرکت کرده است.

لینک خبر:

https://www.jpost.com/breaking-news/article-745788

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

روند رو به افزایش قتل‌ عرب‌های ساکن اراضی اشغالی

خواندن مطلب بعدی ←

نماینده کنست به کمیته اخلاق فراخوانده شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *