۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نظرسنجی: بن گویر مسئول ناآرامی‌های اخیر در جامعه عرب

قریب به اتفاق ساکنین اراضی اشغالی (46%) بر این باورند که «بن گویر» مسئول تمامی جنایات و کشتارهای گسترده است.

903559526

این نظرسنجی توسط پروفسور فوکس انجام شد و شامل 700 شرکت‌کننده است که 600 نفر از آنها از یهودیان و 100 نفر از آنها از اعراب هستند. طبق این نظرسنجی اگر انتخابات در این روزها برگزار می‌شد، «بنی گانتز» بیشترین کرسی را به خود اختصاص می‌داد. بر اساس آمارهای این نظرسنجی پیش بینی می‌شود که حزب اتحاد ملی به رهبری بنی گانتز 28 کرسی، لیکود 24 کرسی، عیش عتید 19 کرسی و حزب شاس 10 کرسی را در این انتخابات کسب می‌کنند. باقی احزاب مانند یهودیت تورات 7 کرسی، صهیونیسم مذهبی 6 کرسی، اولتزما یهودیت 5 کرسی، اسرائیل بیتنو 5 کرسی دریافت می‌کنند.

بن گویر، وزیر امنیت ملی ر|ژیم صهیونیستی
بن گویر، وزیر امنیت ملی ر|ژیم صهیونیستی

در این نظرسنجی همچنین بررسی شد که کدامیک از وزرا بهتر از بقیه با خشونت در جامعه عرب مقابله و مدیریت می‌کند؛ 34% ادعا داشتند «بارلو» وزیر قبلی امنیت ملی رژیم صهیونیستی موفق‌تر عمل کرده است؛ درحالی که 21% بر این باورند که «بن گویر» وزیر امنتی ملی فعلی موفق بوده است. در این بین 45% پاسخ ندادند. همچنین درپاسخ به اینکه چه کسی مسئول اصلی افزایش جنایات در جامعه عرب است؛ 46% از پاسخ‌دهدنگان رهبری جامعه عرب، 6% پلیس، 11% بن گویر، 27%  دولت را مقصر می‌دانند.

نموداری از نظرسنجی
نموداری از نظرسنجی

با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و امنیتی موجود در اسرائیل از مردم پرسیده شد که بنیامین نتانیاهو برای آمادگی در انتخابات نمایندگان کنست در کمیته انتصاب قضات چه باید بکند؟ 54% پاسخ دادند که او باید از تشکیل این کمیته با نماینده مخالفان حمایت کند اما 24% بر این بارورند که باید از تشکیل کمیته با دو نماینده از ائتلاف حمایت کند و 21% بی طرف هستند.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/politics/13-survey-903562406/?pid=517&cid=902986281

اخبار مرتبط:

→ خواندن مطلب قبلی

صهیونیست‌ها 5 خانه فلسطینی‌ها را تخریب کردند

خواندن مطلب بعدی ←

گزارشی از تعداد و وضعیت اسیران فلسطینی در زندان‌های اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *