۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تنش بین نتانیاهو و یاریو لوین در هیاهوی انتخابات

نتانیاهو دوشنبه گذشته با وزیر دادگستری لوین که به شدت مخالف مصالحه و سازش با مخافان قانون اصلاحات قضایی است گفتگو کرد. نتانیاهو سعی کرد لوین را متقاعد به سازش و مصالحه با مخالفان کند. این گفتگو پیش از انتخاب نماینده ائتلاف و مخالفان کنست در کمیته انتخاب قضات دیوان عالی است.

از چپ، نتانیاهو و لوین

از چپ، نتانیاهو و لوین

وزیر دادگستری لوین ،اسموتریچ و بن گابویر به شدت با مصالحه با مخالفان مخالف هستند، اما نخست وزیر نتانیاهو خواهان مصالحه به مخالفان است.

رسانه‌های صهیونیستی درباره موضع نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره لایحه تغییرات قضائی گزارش دادند که نتانیاهو برعکس لوین، دنبال درگیر شدن با مخالفان نیست بلکه دنبال تداوم مذاکرات با آنهاست. در همین حال، دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره انتخاب 2 نماینده کنست در کمیته انتخاب قضات دیوان عالی در بیانه‌ای گفت: «ائتلاف آماده است تا با مخالفان مذاکره کند و از این رو حاضر است تصویب لایحه تغییرات قضایی را تا دو سال به تعویق بیاندازد و در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات، یکی از ۲ عضو کنست در کمیته انتخاب قضات، از ائتلاف مخالفان خواهد بود.»

خبر گزاری معاریو به نقل از رهبران معترض به اصلاحات در آستانه رای گیری در کنست در مورد ترکیب کمیته تعیین قضات نوشت: اگر نماینده مخالف انتخاب نشود همه چیز آتش می‌گیرد.

لیبرمن از رهبران مخالف قانون اصلاحات قضایی روز سه شنبه به معاریو گفت: «نتانیاهو به هیچ وجه اصلاحات را نمی‌خواهد، سازش و مصالحه تنها یک نمایش است. هدف اصلی گشایش کار نخست وزیر است من برای جلوگیری از این توافقات هر کاری انجام خواهم داد.»

بنی گانتز

بنی گانتز

«روتمن» رئیس کمیته قانون اساسی و عضو کنست، صبح امروز با توجه به اخبار منتشر شده درباره اختلاف و تنش بین نتانیاهو و لوین، به «بنی گانتز» حمله کرد و اشاره داشت:«بنی گانتز یک منافق است. ما اکنون در ائتلاف هستیم و این مایه ننگ ماست که به دلیل بهانه‌های مختلف مذاکرات را به باد دهیم. زیرا بدیهی است که مخالفان علاقه‌ای به توافق و مذاکره ندارند.»

همچنین از سویی دیگر شب گذشته، بنی گانتز با رئیس حزب شاس دیدار و با وی در مورد اصلاحات و تلاش برای دستیابی به تفاهم بین ائتلاف و مخالفان گفتگو کرد.

به هر حال همانطور که در رسانه‌ها بازتاب داده شده است، فردا کنست در مورد انتخاب نمایندگان کمیته انتخاب قضات رای خواهد داد، رای‌گیری مخفی خواهد بود و هر یک از اعضای کنست می‌تواند حداکثر دو نامزد، از جمله حداقل یک زن را انتخاب کنند.

 

لینک خبر: http://HTTPS://WWW.KIKAR.CO.IL/POLITICAL-NEWS/RW6DYZ

 

اخبار مرتبط:

→ خواندن مطلب قبلی

سانسور تصاویر زنان توسط رسانه‌های خریدی

خواندن مطلب بعدی ←

برلوسکونی، رفیق گرمابه گلستان نتانیاهو درگذشت!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *