۳۰ شهریور ۱۴۰۳

برلوسکونی، رفیق گرمابه گلستان نتانیاهو درگذشت!

عزاداری نتانیاهو برای برلوسکونی

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در حالی که افراد بسیاری به مرگ نخست‌وزیر 86 ساله ایتالیا واکنش نشان دادند، گفت: “پس از درگذشت سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر سابق ایتالیا، عمیقاً متأسف شدم و از صمیم قلب به خانواده او و مردم ایتالیا تسلیت می‌گویم.

نتانیاهوافزود: “سیلویو دوست بزرگ اسرائیل بوده و همیشه در کنار ما بود. در آرامش باش دوست من.»

در غم برلوسکونی...

 برلوسکونی “دوست بزرگ اسرائیل”

این سرمایه‌دار رسانه‌ای سه بار در چهار دولت بین سال‌های 1994 تا 2011 به عنوان نخست‌وزیر این کشور اروپایی و تا زمان مرگش در میلان، شهری که در 29 سپتامبر 1936 در آن متولد شد، او به عنوان رئیس حزب راست میانه فورزا ایتالیا خدمت کرد.

برلوسکونی به دلیل حمایت قاطع خود از رژژیم صهیونیستی، در حالی که وی همزمان با نتانیاهو کشو‌رهای متبوع خود را در طول سال‌ها رهبری می‌کردند، به روابط نزدیک با نتانیاهو معروف بود. این نخست‌وزیر ایتالیایی در سال 2010 گفته است که “بزرگترین آرزوی من، تا زمانی که در سیاست قهرمان داستان هستم، آوردن اسرائیل به عضویت اتحادیه اروپا است.”

زمانی که وی در سال 2012 بر سر کار بود، ایتالیا و اسرائیل یک قرارداد دفاعی به ارزش یک میلیارد دلار برای جت آموزشی M-346 ایتالیا و توسعه مشترک یک ماهواره شناسایی امضا کردند.

برلوسکونی و نتانیاهو
برلوسکونی و نتانیاهو

حمایت برلوسکونی از اسرائیل پس از ترک قدرت ادامه یافت. وی در سال 2014 گفت که غرب به عنوان تنها دموکراسی در خاورمیانه باید از “اسرائیل” حمایت کند نه از فلسطین!

 برلوسکونی که بود؟

برلوسکونی قبل از ورود به سیاست، در دهه 1980 یک امپراتوری تلویزیونی ایجاد کرد و در سال 1986 باشگاه فوتبال آث میلان را خرید. او در سال 2017 باشگاه را به یک کنسرسیوم چینی فروخت.

به گزارش جروزالم پست:

سیلویو برلوسکونی در گذشته ای نه چندان دور ، به اتهام پرداخت پول برای برقراری رابطه جنسی با یک روسپی زیر سن قانونی و بعداً تلاش برای پنهان کردن آن، در دادگاه میلان فراخوانده شد.

اتهام برلوسکونی این بود که به کریمه المحروق، رقصنده مراکشی‌الاصل که با نام هنری روبی، متولد مراکش، پول نقد و جواهرات داده است، در ازای رابطه جنسی در زمانی که تنها 17 سال داشت؛ برلوسکونی همچنین متهم است که از اختیارات دفتر خود برای آزادی روبی از بازداشت پلیس به دلیل  سرقت‌های متعدد ، در تلاشی آشکار برای جلوگیری از آشکار شدن جزئیات ارتباط آنها در مدارک رسمی، متهم است.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/breaking-news/article-746005

→ خواندن مطلب قبلی

تنش بین نتانیاهو و یاریو لوین در هیاهوی انتخابات

خواندن مطلب بعدی ←

مقابله پدافند هوایی سوریه به تجاوز هوایی رژیم متخاصم صهیونیستی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *