۳۰ شهریور ۱۴۰۳

حمله یهودی ملی‌گرا به یکی از اهالی محله شیخ‌جراح

یک مرد یهودی به دلیل “حمله ملی گرایان” در شرق اورشلیم دستگیر شد.

. یک مرد یهودی صبح روز جمعه پس از بازگشت به اسرائیل در فرودگاه بن گوریون دستگیر شد که قصد داشت از کشور فرار کند تا دستگیر نشود.

 

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، یک مرد یهودی 21 ساله صبح روز جمعه در ارتباط با حمله “ملی‌گرایان” به یک مرد عرب در شرق بیت المقدس اشغالی دو ماه پیش توسط پلیس دستگیر شد.

این مرد مظنون است که در روز 15 آوریل پس از دیدن او که با یک زن یهودی در چمن خیابان شیمون هاتزادیک در محله شیخ جراح اورشلیم نشسته بود، با یک دیلم نوک‌تیز به سر قربانی ضربه زده است.

 

مقتول به خانه رفت، اما اندکی بعد وضعیت او به سرعت رو به وخامت رفت. او چند ساعت بعد به بیمارستان منتقل شد و با تشخیص آسیب شدید سر و خونریزی مغزی، او را بستری کردند و به مدت یک هفته در دستگاه تنفس مصنوعی قرار دادند.

 

ماموران پاسگاه پلیس لو هابیرا در محل حاضر شدند و تحقیقات را آغاز کردند و حکم دستگیری مظنون را صادر کردند. با این حال، مظنون بلافاصله پس از حمله، موفق به فرار از کشور شد و صبح روز جمعه هنگام فرود در اسرائیل دستگیر شد.

مظنون در تمام مدت بازجویی سکوت کرد. دادگاه حکم به تمدید بازداشت وی به مدت 5 روز داد.

dn

دستگیری مرد یهودی
دستگیری مرد یهودی

شیخ جراح

محله شیخ جراح در کانون درگیری زیادی میان ساکنان یهودی و عرب این محله بوده است.

قبل از جنگ رژیم اشغالگر و فلسطین در سال 1948، خانواده‌های یهودی در این محله زندگی می‌کردند. همه به دلیل شورش در منطقه در طول جنگ مجبور به فرار شدند.

سپس مالکیت به اردن منتقل شد و خانواده های فلسطینی به آنجا نقل مکان کردند. پس از جنگ شش روزه، این زمین به اشغال اسرائیل درآمد؛ و پس از آن ساکنان یهودی سعی در بازگشت کردند.

یهودی ها و فلسطینیان در شیخ جراح
یهودی‌ها و فلسطینیان در شیخ جراح

سال گذشته، دیوان عالی دادگستری تا حدودی درخواست تجدیدنظر خانواده‌های فلسطینی را پذیرفت و مقرر کرد که آنها مجبور به تخلیه خانه‌های خود نخواهند شد. دادگاه عالی حکم داد که خانواده‌ها می‌توانند در ازای کاهش اجاره‌بها در این املاک زندگی کنند.

رژیم اشغالگر اسرائیل به منظور تداوم شهرک‌سازی جغرافیایی و محدود کردن وابستگی متقابل جغرافیایی فلسطین به دیوارهای باستانی بیت‌المقدس، روستای شیخ جراح در استان قدس اشغالی را هدف قرار داد.

دیوار بین فلسطینیان و یهودی ها

این روستا در سال 1967 تحت اشغال قرار گرفت و در ضلع شمال غربی با مرز 4 ژوئن مجاورت دارد و از این رو اهمیت استراتژیک آن از نظر اشغالگران بسیار زیاد است.

این روستا در مجاورت آن چیزی است که به «خط آتش بس» معروف است که در سال 1949 ترسیم شد، که خط سبزی است که بخش‌های شرقی و غربی شهر را از هم جدا می‌کند. مقامات اشغالگر برای حذف کامل خط سبز جداکننده دو قسمت شهر، 3 هتل اسرائیلی تأسیس کردند.

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-746602

→ خواندن مطلب قبلی

کودکان نوپا قربانی متجاوزان اسرائیلی

خواندن مطلب بعدی ←

جنگ در آزا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *