۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کینرت،صندوق اشیای گمشده

رسانه‌های عبری زبان از پیدا شدن یک موشک سوری در دریاچه کینرت خبر دادند.

image 5Mfe7UJmRAd3fnD
دریاچه کینرت

به گزارش اورشلیم پست روز شنبه تعدادی از صیادان متوجه جسم سنگینی در آب شدند که پس از تلاش برای بیرون کشیدن آن از آب، متوجه شدند این جسم سنگین، موتور یک موشک است.
پس از تماس با پلیس، نیروی نظامی مستقر در منطقه به همراه تیم چک و خنثی عازم شد و ساعتی بعد وضعیت را سفید اعلام کرد. آنها اعلام کردند که این موتور احتمالا مربوط به یک موشک ضد هوایی بوده است که در زمان جنگ یوم کیپور از سوریه به اسرائیل شلیک شده است و این تنها بقایای آن است که خطری نیز ندارد.
با کاهش سطح آب این دریاچه تقریبا از سال 2018 به تناوب بقایایی از سلاح‌های نظامی در این منطقه رویت شده است که برخی از آنها توسط تیم چک، خنثی گردید که می‌توانست بسیار خطرناک و فاجعه آمیز باشد. چندی پیش یک جوان اسرائیلی که درحال ورزش در ساحل این دریاچه بود متوجه جسم سختی زیر پای خودش می‌شود که پس از تماس با پلیس مشخص می‌شود یک نارنجک عمل نکرده بوده است. این نارنجک 36 میلی که ساخت انگلستان بوده است، پس از انفجار توسط تیم چک مورد بررسی قرار می‌گیرد و مشخص می‌شود که این نوع نارنجک مخصوص شرایط اقلیمی غرب آسیا ساخته شده است و می‌تواند حتی چند دهه در فضایی مرطوب قرار بگیرد بی‌آنکه به بدنه داخلی آسیبی وارد نشود.

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-746658

→ خواندن مطلب قبلی

وحشت اسرائیل از کشف معدن لیتیوم در ایران

خواندن مطلب بعدی ←

پسر نتانیاهو پرید!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *