۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پاسخ ایزاک هرتزوگ به توهین‌های اسموتریچ

اسموتریچ:”رئیس‌جمهور ایزاک هرتزوگ، «میانجی‌گر عادلی» در مذاکرات بازنگری قضایی نیست.”

اسموتریچ می‌گوید رئیس‌جمهور اسرائیل، ایزاک هرتزوگ، «میانجی‌گر عادلی» در مذاکرات بازنگری قضایی نیست، زیرا او مثل ما«در جناح راست بزرگ نشده است!»

اسموتریچ این اظهارات را در خلال مصاحبه با ایستگاه رادیویی اسراییل کول براما پس از آنکه ایزاک هرتزوگ روز دوشنبه توییت کرد مبنی بر اینکه هم ائتلاف و هم اپوزیسیون «نمی‌توانند در مورد هیچ موضوعی به توافق برسند» در آخرین دور مذاکرات در مورد بازنگری قضایی در اقامتگاه رئیس‌جمهور، بیان کرد.

وزیر دارایی منتقد ایزاک هرتزوگ
وزیر دارایی منتقد ایزاک هرتزوگ

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل در مصاحبه با یک ایستگاه رادیویی اسرائیل، مخالفان را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: «هیچ شریکی در طرف مقابل وجود ندارد» و نمایندگان آن را ناپاک در مذاکرات خواند؛ در حالی که «علیرغم میل باطنی‌اش بر ائتلاف برای دستیابی به توافق‌ها» تأکید کرد.

ایزاک هرتزوگ: من از گفتگو با اسموتریچ حمایت می‌کنم، ما نمی‌توانیم یهودیان را تحریم کنیم.

ایزاک هرتزوگ در یک سخنرانی تند از شورای نمایندگان بریتانیا به دلیل تحریم بزالل اسموتریچ انتقاد کرد و گفت: “ما نمی‌توانیم به خود اجازه شکاف دیگری در مردم یهود بدهیم”.

ایزاک هرتزوگ، رئیس‌جمهور روز دوشنبه از شورای نمایندگان یهودیان بریتانیا به دلیل تحریم بزالل اسموتریچ، رهبر حزب صهیونیستی مذهبی انتقاد کرد.

او در سخنرانی خود در شورای حکام آژانس یهود گفت: «من می‌خواهم به موضوع دیگری بپردازم که مربوط به یکی از اعضای کنست است که نامش بزالل اسموتریچ است. او رهبری یکی از احزاب جناح راست بسیار شناخته شده را بر عهده دارد که از حمایت مردم اسرائیل برخوردار است. من هرگز از نظرات بزالل اسموتریچ حمایت نکرده ام، اما به دموکراسی احترام می گذارم.

ایزاک هرتزوگ

شما همچنین می‌دانید که من به ارتباط و گفتگوی صمیمانه و آزاد معتقد هستم. سه سالی که ما با هم در آژانس یهود گذراندیم تاکیدم بر گفتگوی مداوم با همه بخش‌های مردم یهود بود. ما با هر جریان، جامعه، کنیسه و NGO در اسرائیل و دیاسپورا ملاقات کردیم و با آنها صحبت کردیم. این رویکرد گفت‌وگوی مداوم تا حدی ناشی از تربیت من است، که از جامعه یهودی بریتانیا سرچشمه می‌گیرد، که همیشه باز و مایل به گفتگو با سایر یهودیان بوده است.

به همین دلیل است که چند هفته پیش توییت‌های انگلیسی و عبری اخیر هیئت نمایندگان در مورد اسموتریچ را بسیار نامناسب دیدم. ایزاک هرتزوگ گفت نسخه عبری توییت‌ها کاملا توهین آمیز بود و باعث ناراحتی زیادی شد.

 

او گفت: «همانطور که جوامع یهودی به درستی انتظار دارند که رهبری آنها در اسرائیل محترم شمرده شود، من نیز انتظار دارم با رهبران اسرائیلی در دیاسپورا با احترام رفتار شود.

وی افزود: چند سالی است که عضو کنست اسموتریچ گفتگوی صمیمانه ای با بسیاری از جوامع یهودی داشته است که ارزش‌ها و برنامه‌های اساسی متفاوتی دارند. او این کار را به‌طور مستقل و همچنین از طریق هیئت‌های آژانس یهودی عضو کنست به جوامع یهودی خارج از کشور انجام داده است.

 

اعتقادات او قوی است، و تمایل او برای دیدن و ارتباط با همه اقشار کاری است که او انجام داده است، و بسیاری از شما او را ملاقات کرده اید، از جمله رهبری شورای حکام و رهبری جنبش‌های اصلاح‌طلب و محافظه‌کار».

ایزاک هرتزوگ گفت: «مطمئنم که پیام [هیئت نمایندگان بریتانیا] بازتوییت شد و مورد تشویق قرار گرفت. اما حالا، چه چیزی به دست آوردیم؟ شکاف بیشتر شده است.»

اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی
اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی

«آیا ما به اندازه کافی خشم یا اختلاف بین خود نداریم؟ آیا همه ما نفرت و لجن‌پراکنی کافی را تجربه نکرده ایم یا شاهد نبوده ایم؟ آیا ما از تخریب معبد به دلیل نفرت سیر نشده ایم؟

من به گفت و گو اعتقاد دارم و از دوستان عزیزم در هیئت نمایندگان می خواهم درنگ کنند و بزالل اسموتریچ را به گفتگو دعوت کنند.

هرتزوگ همچنین تصریح کرد که هیچ توافق کاملی در مورد هیچ موضوعی در مذاکرات حاصل نشد و توضیح داد که “طبیعاً ایده‌هایی در مورد موضوعات گفته شده مطرح شد” اما اینها به تفاهمات واقعی جامه عمل نپوشید.

او گفت: «توصیه می‌کنم به انصاف و یکپارچگی فرآیند لطمه وارد نشود. اظهارات ایزاک هرتزوگ پس از آن که رهبران ائتلاف در روز دوشنبه تصمیم گرفتند تلاش‌های خود را بر پیشبرد لایحه‌ای متمرکز کنند که توانایی دیوان عالی را برای استفاده از استاندارد معقول بودن در جلسه قانون‌گذاری فعلی کاهش می‌دهد.

لینک خبر:

https://www.haaretz.com/israel-news/2023-06-20/ty-article/.premium/smotrich-herzog-isnt-fair-mediator-in-overhaul-talks-as-he-wasnt-raised-in-right/00000188-d777-d5fc-ab9d-df7fa5030000

→ خواندن مطلب قبلی

هوش مصنوعی جایگزین دولت نتانیاهو!

خواندن مطلب بعدی ←

همجنس‌بازی خطرناک‌تر از حماس

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *