۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پرونده نیمه‌باز نتانیاهو در دادگاه

پرونده نیمه‌باز نتانیاهو

براساس گزارشی از کانال 13 News ، در طی جلسه رسیدگی روزمره در دادگاه منطقه اورشلیم روز سه شنبه ، قضات بحثی داشتند که حدود 15 دقیقه با نمایندگان دادستان و تیم‌های دفاعی نتانیاهو و متهمان دیگر پرونده ، شول و آیریس به طول انجامید. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این پرونده متهم است، میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی به «شائول الویچ» مالک شرکت «بِزِک» اعطا کرده تا در ازای آن حمایت رسانه‌ای پایگاه خبری «واللا» را از او و اعضای خانواده وی به دست آورد. این رسانه متعلق به «الویچ» است.

براساس این گزارش ، قضات به نمایندگان دادستان گفتند که آنها برای اثبات اتهامات رشوه‌خواری در پرونده 4000 تلاش می‌کنند و از طرفین خواستند که به توافق برسند.

با توجه به اظهارات قضات ، بهاراو-میارا انتظار می‌رود جلسات بیشتری را با تیم دفاعی و مقامات ارشد دادستان در مورد پیشرفت این پرونده و احتمال مشارکت در مذاکرات دعوی برگزار کند. با این حال ، دادستان کل معتقدست که نتانیاهو در پرونده 4000 می‌تواند به جرم رشوه‌خواری محکوم شود.

پرونده نیمه باز نتانیاهو

بهاراو-میارا و دادستان ایالتی امیت ایسمن معتقدند که منافع عمومی در این است که روند قانونی را در اسرع وقت به پایان برسانند ، اما هر دو در پشت اتهامات ایستاده اند.

 

با توجه به رویکرد آنها ، شواهد موجود در مورد پرونده 4000 نتانیاهو پیچیده است و نه تنها از شهادت افراد بلکه از شواهد دیگری مانند پیام‌های WhatsApp ، تأیید ایمیل و ضبط موارد محرمانه نیز تشکیل شده است. تا زمانی که این بخش از شواهد به طور گسترده در دادگاه مورد بررسی قرار نگیرد ، نتیجه‌گیری قطعی در مورد اتهامات موجود در این پرونده حاصل نمی‌شود. پیش‌بینی می‌شود این بخش از شواهد در طول ارائه دفاع به طور گسترده مورد بحث قرار گیرد ، که پس از پایان دادستان در سال آینده با شنیدن دادستان آغاز می‌شود.

 

علی‌رغم تکذیب‌های مکرر و در حال تغییر، نتانیاهو معتقد است که ترویج اصلاحات قضایی ممکن است او را از اتهامات در پرونده‌های مداوم علیه وی نجات دهد. بنابراین، نتانیاهو علی‌رغم سلب مسئولیت‌های گذشته در مورد اقدامات مشابه ، از این قانون حمایت کرد.

با توجه به منابع ، ادعا می‌شود که نتانیاهو قصد دارد تا حدود یک سال تصمیم به اجرای قانون کودتا را به تأخیر بیندازد تا زمان محاکمه‌اش. در این مرحله ، نتانیاهو اطلاعات بیشتری کسب خواهد کرد که به وی این امکان را می‌دهد که ارزیابی کند که آیا وی در دادگاه محکوم خواهد شد یا خیر.

نتا

بر این اساس ، نتانیاهو تصمیم می‌گیرد که آیا با دادسرا برای توافق‌نامه‌ای که می‌تواند منجر به عزیمت وی از صحنه سیاسی شود یا به پیشرفت اصلاحات قضایی منجر شود ، مذاکره کند ، که این می‌تواند به وی در فرار از کیفرخواست کمک کند ، به ویژه در مورد اتهامات رشوه خواری و خیانت در امانت!

با این حال ، اظهارات قضات می‌تواند برنامه‌ها را مختل کرده و جدول زمانی را تغییر دهد. اگر دادستان کل گالی بهاراو-میارا تصمیم بگیرد موقعیت خود را تغییر داده و از درخواست دفاع غیرقانونی نتانیاهوحمایت کند، نتانیاهو باید زودتر از آنچه انتظار می‌رفت تصمیم بگیرد. علاوه بر این ، اگر دادستان تصمیم بگیرد که از این روند غیرقانونی یا توافق‌نامه دعوی(مماشات یا نتانیاهو) حمایت نکند ، نتانیاهو ممکن است تصمیم خود را در مورد قانون کودتا حتی بیشتر از آنچه پیش‌بینی شده بود تسریع بخشد.

وزیر دیپلماسی عمومی Galit Distel-Atbaryan این محاکمه را “تاریک ترین فصل در تاریخ اسرائیل” توصیف کرد و خواستار پاسخگویی در مورد “توطئه‌گران و جعل‌کنندگان” شد.

وزیر اقتصاد ، نیر بارکات نیز پاسخ داد و بر اهمیت نظارت بر دفتر دادستان ایالتی تأکید کرد. وی در مصاحبه ای با کانال 13 News ، اظهار داشت: “اسرائیل بهای سنگینی را پرداخت کرده است!”

لینک خبر: https://www.haaretz.com/israel-news/2023-06-23/ty-article/.premium/following-netanyahu-judges-announcement-israeli-politicos-on-edge-over-coup-legislation/00000188-e885-df52-a79d-fca70ad50000

→ خواندن مطلب قبلی

همجنس‌بازی خطرناک‌تر از حماس

خواندن مطلب بعدی ←

عبور از خط قرمز دروزی‌ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *