۳۰ شهریور ۱۴۰۳

شلیک دو فروند راکت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری

Capture1 33

تل آویو تصدیق کرد دو فروند راکت از کرانۀ باختری شلیک شده است و نیروهای امنیتی در حال بررسی گسترش عملیات [نظامی] در منطقه هستند.

 

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد که دو راکت از شمال کرانه باختری شلیک شد، و در داخل اراضی فلسطینی اصابت کرد، اما خطری برای شهرک‌های اطراف کرانۀ باختری ایجاد نکرد.

همچنین اظهار داشت این حملات راکتی تلفات جانی نداشت و نیروهای ارتش اسرائیل در محل پرتاب موشک مستقر شده و درحال بررسی این حادثه هستند.

خبرگزاری کان اعلام کرد: ارتش اسرائیل درحال تحقیق درباره یک کلیپ ویدئویی است که به گفته منتشرکنندگان آن مربوط به شلیک دو راکت به سمت شهرکی صهیونیست نشین در اطراف کرانه باختری می‌باشد.

یک گروه فلسطینی نیز در کانال تلگرام خود کلیپی ویدئویی منتشر کرد که عملیات شلیک دو موشک دست‌ساز از سمت جنین به سمت شهرک صهیونیست‌نشین «رام اون» را نشان می‌داد.

کان مدعی شد تیپ العیاش این ویدئو را منتشر کرده است که با گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس مرتبط است.

 

در این فیلم دو راکت در یک مزرعه آماده شلیک است و در نوشته‌ای که در کنار پرتابگر این راکت قرار داده شده، تاریخ امروز ثبت و در عین حال اشاره شده است: «آنچه در راه است بزرگتر است و کرانه باختری سپر قدس است»

این راکت از نوع «قسام 1» بوده و کانال تلگرامی وابسته به گردان «عیاش» این خبر را تایید کرده است. این دومین بار است که گروه‌های فلسطینی از شلیک موشک  از کرانه باختری به سمت شهرک‌های صهیونیستی خبر می‌دهند.

در بیانیه‌ای که در این کانال تلگرامی منتشر شده، آمده است: «به زودی موشک‌های عیاش و قسام پناهگاه‌های دشمن صهیونیستی را با خاک یکسان خواهد کرد.»

گردان جنین افزود: این تنها یک آزمایش بود و آزمایش سخت تر برای موشک های قسام در غزه است که اکنون در تمام نقاط فلسطین اشغالی از دریا تا رودخانه و از شمال تا جنوب آن سایه افکنده است.

و ادامه داد: «به زودی آژیرهای هشدار دهنده در سراسر کرانه باختری برای آغاز مرحله جدیدی از درگیری گسترده تر و بزرگتر با اشغالگران به صدا در خواهد آمد. تل آویو دور نیست و در دید مجاهدین خواهد بود.»

شبکه صهیونیستی «کان» ادعا کرده بود که ارتش این رژیم در روستای «نزله عیسی» در نزدیکی جنین در شمال کرانه باختری، پرتابه‌ای را یافت که از آن برای شلیک راکت به سمت شهرک صهیونیستی شاکد استفاده شده است. این شبکه در آن زمان اعلام کرد که عملیات پرتاب ناموفق بوده است.

 

لینک خبر: https://www.alalam.ir/news/6649153/

اخبار مرتبط

 

→ خواندن مطلب قبلی

آمریکا کمک مالی به مؤسسات دانشگاهی در کرانه باختری را متوقف می‌کند

خواندن مطلب بعدی ←

نبرد افسران ارتش با بیماری PTSD

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *