۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تهدید دوباره سربازان ارتش به تمرّد از خدمت در صورت ادامه روند طرح اصلاحات قضایی

Capture1 38

در واکنش به اقدامات نتانیاهو به بهانه اصلاحات قضایی، شماری از افسران و سربازان یگانهای ذخیره ارتش این رژیم تهدید به تمرّد از خدمت کردند.

 

العربی الجدید گزارش داد، ده‌ها تن از نیروهای ذخیره نیروی هوایی اسرائیل روز چهارشنبه (28 ژوئن) اعلام کردند در صورتی که دولت راست‌گرای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، طرح بحث‌برانگیز برای بازنگری سیستم قضایی این کشور را اجرا کند، از خدمت سرباز خواهند زد.

 

Capture1 37

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که 110 کهنه سرباز نیروی هوایی روز چهارشنبه نامه را امضا کردند و گفتند که اگر این قانون یا هر قانون دیگری که به عنوان بخشی از اصلاحات پیشنهاد شده است در کنست تصویب شود، نیروهای ذخیره از خدمت رویگردانی خواهند کرد.

این تهدید پس از آن مطرح شد که نتانیاهو گفت که دولتش پس از توقف مذاکرات با مخالفان برای دستیابی به سازش، اصلاحیه را ادامه خواهد داد.از آن زمان، قانون‌گذاران ائتلافی روی اصلاحیه‌ای قانونی کار کرده‌اند که به گفته منتقدان به دولت اجازه می‌دهد تا تصمیمات خودسرانه بگیرد.

در این نامه آمده است: «قوانینی مانند این به دولت، قدرت نامحدود می‌دهد و ما را به نقطه بی‌بازگشت می رساند. ما از خدمت در ارتش یک کشور دیکتاتوری و غیر دمکراتیک خودداری می کنیم.»

پیشتر نیز هرزی هالیوی ریس ستاد ارتش اسرائیل درباره امتناع افسران و سربازان اسرائیل از انجام خدمت نظامی در اعتراض به قانون موسوم به « اصلاحات قضایی» هشدار داده بود.

 

لینک خبر: https://www.alaraby.co.uk/politics/%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%AF-

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

روسیه کاردار سفارت رژیم صهیونیستی را احضار کرد

خواندن مطلب بعدی ←

رونی الشیخ،‌ بازرس کل سابق پلیس: نتانیاهو باید از قدرت کناره‌گیری می‌کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *