۳۰ شهریور ۱۴۰۳

خانواده های حاضر در مراسم فارغ‌التحصیلی دوره پرواز حین سخنرانی نتانیاهو به او پشت کردند

چندین خانواده از فارغ التحصیلان دوره خلبانی حین سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، در این مراسم پشت کردند. خانواده ها او را “شرم آور” خطاب کردند و به عملکرد یک جانبه در تصویب قوانین انقلاب قانونی اعتراض کردند.

 

Capture2 28

مراسم فارغ التحصیلی دوره خلبانی ارتش اسرائیل و نیروی هوایی عصر روز پنجشنبه با حضور اسحاق هرتزوگ رئیس اسرائیل، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، یوآو گالانت وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش در پایگاه نیروی هوایی هاتزری برگزار شد.

در این مراسم اعضای خانواده‌های فارغ التحصیلان علیه اصلاحات قانونی اعتراض کردند. آنها با پشت کردن به نتانیاهو در حین سخنرانی وی اعتراض خود را اعلام کردند. معترضین پیراهن‌هایی یک شکل به تن داشتند. روی این پیراهن‌ها شعارهایی چون “وفادار به اعلامیه استقلال” و “باید با دیکتاتوری مخالفت کرد” نوشته شده بود.

اولین سخنران، رئیس رژیم اسرائیل اسحاق هرتزوگ، گفت: اعتراض در حدود قانون یک حق اساسی برای همه شهروندان از جمله افسران ذخیره است،‌ اما تهدید به تمرّد از سربازی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.»

او با انتقاد از حمله شهروندان اسرائیلی به سربازان ارتش گفت: «حمله به سربازان ارتش اسرائیل و فرماندهان غیرقابل قبول است. اینکه سربازان اسرائیلی از سوی شهروندان اسرائیلی احساس خطر کنند به هیچ روی پذیرفتنی نیست.»

Capture2 27

نخست وزیر نتانیاهو سخنران دوم در این مراسم بود و با تأکید بر ضرورت مقابله با ایران گفت: «ما در حال مبارزه با ایران و گروه‌های وابسته به آن در سوریه، لبنان، غزه و تشکیلات خودگردان فلسطین هستیم.»

وزیر دفاع یوآو گالانت نیز با تکرار ادعاهای واهی علیه ایران اظهار داشت: «ایران به مرحله پیشرفته‌ای در توسعه برنامه هسته‌ای خود رسیده است. ما به ایران اجازه دسترسی به سلاح‌های هسته‌ای را نخواهیم داد! به عنوان وزیر دفاع اسرائیل، من به صراحت اعلام می‌کنم همه گزینه‌ها روی میز است.»

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/security/kqi1g-903592022/?pid=7&cid=903048405

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

کاهش چشمگیر سفرهای مقامات ارشد اسرائیلی به کشورهای عربی

خواندن مطلب بعدی ←

چرا فرزندان ما نمی‌خواهند در اسرائیل زندگی کنند؟رئیس بخش تجارت و رئیس انجمن کشاورزان اسرائیل پاسخ می دهد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *