۳۰ شهریور ۱۴۰۳

روسیه کاردار سفارت رژیم صهیونیستی را احضار کرد

Capture3 13

وزارت امور خارجه روسیه رونن کرائوس سفیر رژیم صهیونیستی را به دلیل اظهارات اخیر مایکل برادسکی سفیر این رژیم در اوکراین  فرا خواند.

Capture1 36

العالم به نقل از خبرگزاری روسی تاس نوشت: مسکو کاردار سفارت رژیم صهیونیستی در روسیه را برای توضیح درباره اظهاراتش در تمجید و تبلیغ افکار نازیسم احضار کرد. و بر مبارزه با تلاش‌ها برای سفید کردن نازی‌ها تاکید کرد.

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از خبرگزاری روسی تاس نوشتند که مسکو کاردار سفارت اسرائیل در روسیه را احضار کرد تا درباره اظهارات اخیر سفیر اسرائیل در اوکراین در تمجید از عوامل اوکراینی همدست با آلمان نازی صحبت کند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات سفیر اسرائیلی در کی‌کیف گفت که اگر به نظر مایکل برودسکی، کی‌یف حق داشتن چنین قهرمان و هویتی را دارد، در آن صورت این یک مشکل برای وزارت خارجه اسرائیل تلقی می‌شود. هیچکس حقی نسبت به چنین قهرمانانی ندارد. این موضوع تمجید از نازیسم است.

Capture2 24

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، ماریا زاخاروا، به سفیر برادسکی حمله کرد. او گفت: «شما حق ندارید استپان باندرا و رومن شوخویچ را قهرمان به حساب آورید.»

ماریا زاخارووا اضافه کرد:« هیچ کس حق ندارد ملی‌گرایان را قهرمان بشمارد، زیرا قهرمان نیستند، آنها شیاطینیاند که هویتی ندارند، بلکه مایه ننگ مردم اوکراین هستند.»

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به اظهارات زاخاروا گفت: «اسرائیل تمجید از جنایتکارانی را که با نازی‌ها در کشتار یهودیان همکاری کرده‌اند، رد می‌کند، اما به کسی هم اجازه نمی‌دهد که به کابینه اسرائیل یا وزارت خارجه و دیپلمات‌های اسرائیلی، تاریخ (مقوله موسوم) هولوکاست را یاد دهد.»

 

لینک خبر: https://www.alalam.ir/news/6650008/

اخبار مرتبط

نگرانی آمریکا از افزایش همکاری نظامی ایران و روسیه و تلاش برای پایان دادن آمدن

→ خواندن مطلب قبلی

تل آویو در سودای انجام عملیات نظامی در کرانه باختری است

خواندن مطلب بعدی ←

تهدید دوباره سربازان ارتش به تمرّد از خدمت در صورت ادامه روند طرح اصلاحات قضایی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *