۳۰ شهریور ۱۴۰۳

رونی الشیخ،‌ بازرس کل سابق پلیس: نتانیاهو باید از قدرت کناره‌گیری می‌کرد

رونی الشیخ«Roni Alsheikh» بازرس کل سابق پلیس رژیم صهیونیستی، روز پنج شنبه در یک مصاحبه جنجالی گفت: «انتظار می‌رفت نتانیاهو پس از محاکمه از سیاست کناره‌گیری کند.»

Capture1 42

او در مورد پرونده‌های فساد مربوط به نخست وزیر بنیامین نتانیاهو توضیح داد و گفت: «هیچکس تصور نمی‌کرد که پس از ارجاع پرونده‌های فساد نخست وزیر به دادگاه، او از بی‌گناهی خود در دادگاه دفاع کند، و استعفا ندهد!»

بازرس کل سابق که ریاست شین بت را قبل از پلیس بر عهده داشت، با انتقاد از عملکرد حزب لیکود گفت: «حزب لیکود پس از محاکمه نتانیاهو، او را اخراج نکرد و رهبر دیگری برنگزید.»

این سخنان خشم حزب جناح راست را برانگیخت. احزاب حامی نتانیاهو سخنان بازرس کل سابق پلیس را نوعی پرونده‌سازی علیه نتانیاهو به منظور کناره‌گیری او از سیاست دانستند.

مواضع حامیان نتانیاهو به سخنان بازرس کل سابق پلیس

سخنگوی لیکود با غیر مستند خواندن این اتهامات گفت: «هدف، مجبور کردن نتانیاهو به کناره‌گیری از سیاست کند. او که به تمسخر بازرس کل سابق پلیس را آقای کینزا خطاب کرد در اظهارات تندی گفت:« عدالت را رعایت کنید و خود به زندان بروید!»

وزیر ارتباطات لیکود، نیز از مشاور حقوقی دولت خواست فورا مجوز تحقیق درباره اظهارات الشیخ را بدهد. او با متهم کردن الشیخ به پرونده‌سازی علیه نتانیاهو گفت: این یک کودتای حقوقی واقعی است که البته خوب پیش نرفت. هرچه زودتر باید پرونده جنایی علیه او تشکیل شود.»

اسموتریچ، وزیر دارایی، نیز اظهارات الشیخ را یک کودتای ضد دمکراتیک خواند.

سال گذشته نیز رونی الشیخ در اظهارات جنجالی در گفتگو با اسرائیل تایمز گفته بود: « اگر نتانیاهو محاکمه شود، حتما محکوم خواهد شد، مگر اینکه بتواند قانونی برای مصونیت خود تصویب کند.»

گفتنی است تمام کسانی که علیه فساد نتانیاهو در دادگاه شهادت داده‌اند به بهانه پرونده‌سازی علیه نتانیاهو، یا بازداشت شده‌اند و یا مانند مالک سابق کنسرت بزک اموالشان مصادر شده و یا مانند آلوویچ به بهانه فساد اقتصادی به دادگاه فراخوانده شده‌اند. بعضی شاهدان پرونده نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

 

لینک خبر: https://www.9tv.co.il/item/59501

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

تهدید دوباره سربازان ارتش به تمرّد از خدمت در صورت ادامه روند طرح اصلاحات قضایی

خواندن مطلب بعدی ←

کاهش چشمگیر سفرهای مقامات ارشد اسرائیلی به کشورهای عربی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *