۳۰ شهریور ۱۴۰۳

چرا فرزندان ما نمی‌خواهند در اسرائیل زندگی کنند؟رئیس بخش تجارت و رئیس انجمن کشاورزان اسرائیل پاسخ می دهد

Capture2 29

دوبی آمیتای، Dobi Amitai، رئیس بخش تجارت و رئیس انجمن کشاورزان رژیم صهیونیستی در گفتگو با اسرائیل هیوم با طرح سوالاتی چون، چرا فرزندان من نمی‌خواهند به زندگی در اسرائیل ادامه دهند؟ چرا بسیاری از جوانان می‌خواهند کشور ما را ترک کنند؟ به واکاوی دلایل عدم تمایل جوانان به زندگی در اسرائیل پرداخت.

 

Capture1 44

آمیتایی در تشریح این سوالات گفت: من نسل چهارم در اسرائیل هستم، من در همه جنگ‌ها شرکت کردم. متاسفانه ما در داخل کشور تقسیم شده‌ایم. شاید برخی از کارهایی که دولت انجام می‌دهد درست است، اما مسیر، مسیری اشتباه است، و این به جامعه و اقتصاد ضربه می‌زند و روحیه جنگ‌جویی را در ما تضعیف می‌کند.

او ادامه داد: من هنوز یک مرد ذخیره هستم، می‌دانم چه تهدیدهایی داریم. برای مقابله با این تهدیدها ما به یک اقتصاد قوی نیاز داریم. من به دولت هشدار می‌دهم: «شما گیج شده اید.»

آمیتایی از با ابراز نگرانی از تأثیر بلاتکلیفی اصلاحات قانونی بر بخش تجارت گفت: «در دورانی هستیم که تورم و نرخ بهره بسیار بالاست. این بلاتکلیفی باعث می‌شود که بخش بزرگی از کسب‌ و کارها. برای جذب سرمایه گذاری‌های جدید و جستجوی مکان‌های جدید با مشکل مواجه شوند. سرمایه‌های بسیاری از اسرائیل خارج می‌شود. به دولت می‌گویم: «شما گیج شدید. باید مسئولیت را بپذیرید، باید کارها را سامان دهید.»

آمیتایی معتقد است که تصمیمات سرنوشت‌ساز و ضروری باید با اتحاد و اجماع گسترده اتخاذ شود. او خطاب به مقامات اسرائیل گفت: شما نمی توانید اشتباه کنید، باید توافق کنید تا فرزندان و نوه های ما هم بخواهند اینجا بمانند.

آیا دولت اسرائیل برای آسایش شهروندان در موج افزایش قیمت ها تلاش کافی می کند؟

آمیتایی در پاسخ به این سؤال گفت: برای توقف مولدهای تورم کاری انجام نشده است. برعکس قیمت آب و حامل‌های انرژی در حال افزایش است، مالیات بر دارایی در حال افزایش است، مالیات غیر مستقیم برسوخت همچنان بالاست. نخست وزیر می داند که ابزار مناسب چیست. متأسفانه اقدامی نمی‌کند؟ من در شش ماه گذشته، از زمان تشکیل دولت، اقدامات درستی در کاهش هزینه‌های زندگی نمی‌بینم.

Capture5 6

او در پایان این گزارش درباره قیمت بالای میوه و سبزیجات در اسرائیل گفت: اقشار ضعیف نمی‌توانند این محصولات را تهیه کنند. آنها ترجیح می‌دهند ماکارونی مصرف کنند.

 

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/business/article/14333564

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

خانواده های حاضر در مراسم فارغ‌التحصیلی دوره پرواز حین سخنرانی نتانیاهو به او پشت کردند

خواندن مطلب بعدی ←

درگیری معترضان خریدی با پلیس

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *