۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اعتراضات علیه اصلاحات قضایی همزمان با اجرای عملیات نظامی در جنین

صبح روز دوشنبه، معترضین علیه اصلاحات قضایی، ورودی بندر چینی حیفا را مسدود کردند.

ده‌ها معترض نیز با مسدود کردن مسیر منتهی به بلوار استقلال حیفا برای ساعاتی عبور و مرور را مختل کردند. در سایر کشورها نیز معترضین به خیابان‌ها آمدند.

سازمان دهندگان تظاهرات گفتند:«لغو بند استاندارهای معقول که اجازه انتصاب فاسد می‌دهد، را نمی‌پذیریم. این اعتراضات تا زمانی‌که منجر به لغو این قانون دیکتاتوری نشود، ادامه خواهد داشت، تا موقعیت اسرائیل به عنوان یک کشور یهودی و دموکراتیک برای نسل‌های آینده تقویت شود.»

اعتراضات
تصاویری از اعتراض مردم علیه اصلاحات قضایی

معترضین گفتند:«ما از سربازان ارتش که درحال‌حاضر در جنین فعالیت می‌کنند حمایت می‌کنیم.»

تظاهرات برنامه‌ریزی‌شده در فرودگاه بن گوریون در روز دوشنبه بعد از ظهر با وجود عملیات نظامی در جنین که از روز یکشنبه آغاز شده، ادامه خواهد یافت.

اعتراض
اعتراضات در فرودگاه بن گویر

کریو در توئیتر خطاب به روتمن نوشت:«وقتی عملیات نظامی بزرگی درحال اجراست به تصویب قوانینی که مردم را ازهم جدا می‌کند ادامه ندهید. لطفا اعلام کنید تا زمانی‌که عملیات جنین ادامه‌دارد، لغو کردن قانون معقولیت را در دستور کار قرار می‌دهید. دولت اسرائیل و سربازانش را در اولویت قراردهید.»

برخی از وزرای ائتلاف با انتقاد از حرکت مردم گفتند:«درحالیکه نیروهای امنیتی در اوج عملیات جنین هستند شما برای اعتراض به خیابان‌ها می‌آیید!؟»

به باور طرفداران این لایحه، این لایحه به دیوان عالی قدرت می‌دهد تا محدودیت‌های معقول بودن را براساس قضاوت خود تنظیم کند. اما مخالفان آن از جمله دادستان‌کل معتقد است، استاندارد معقول ابزاری مهم برای مبارزه با تصمیمات فاسد است و جلوگیری از آن موجب افزایش فساد می‌شود.

همزمان تظاهرات علیه لغو بند معقولیت در ده‌ها شهرِ آمریکا،اروپا واسترالیا مقابل سفارتخانه‌ها و کنسول‌گری های رژیم‌صهیونیستی برگزار شد.

برگزاری تظاهرات در واشنگتن دی سی، نیویورک، پاریس، مادرید، سیدنی، لندن، مادرید و سایر شهرها نیز گزارش شده است.

سازمان‌دهندگان اعتراضات جهانی گفتند:«در واشنگتن، نیویورک، پاریس و هر جای دنیا که جوامع اسرائیلی و یهودی هستند، هچ‌کدام حاضر نیستند از رویای صهیونیستی دست بکشند و از یک کشور از یک کشور یهودیِ دموکراتیک، برابر و امن دست بکشند.»

 

لینک خبر :https://www.jpost.com/breaking-news/article-748632

اخبار مرتبط

 

→ خواندن مطلب قبلی

دخالت نکنید؛ پیام تهدیدآمیز ارتش رژیم صهیونیستی به حماس و جهاد اسلامی

خواندن مطلب بعدی ←

برچیده شدن یکی از چادرهای حزب الله/ هراس رژیم صهیونیستی پابرجاست

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *