۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تصویب لایحه منع تحریم رژیم صهیونیستی در انگلیس

روز دوشنبه، دولت انگلیس لایحه‌ای را تصویب کرد که شوراهای‌محلی و دیگر نهادهای عمومی را از تحریم کالاهای اسرائیلی منع می‌کند.

 

این لایحه علی‌رغم مخالفت بعضی اعضای محافظه‌کار با 70 رای مخالف و 268 رای موافق تصویب شد.

مایکل گوو، وزیر مسکن، جوامع و دولت محلی انگلیس طرح تصویب این لایحه را پیشنهاد داده بود.

بر اساس این لایحه نهادهای دولتی از تحریم‌اقتصادی کشورهایی که تابه‌حال تحریم نشده‌اند، به‌ خصوص با حمایت ویژه از رژیم‌صهیونیستی منع می‌شوند.

لایحه
مایکل گوو

مایکل گوو می‌گوید:«این لایحه به‌ دنبال مبارزه با جنبش‌هایی مانند BDS (جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی و لغو سرمایه‌گذاری در اراضی اشغالی) است که معمولا با گفتمان یهودستیزی همراه هستند.»

پیش‌ از تصویب این لایحه، گوو درباره آن گفت:«این لایحه بر اصل مهمی تاکید می‌کند که سیاست‌ خارجی بریتانیا بر آن مبتنی است و موجب می‌شود تا مقامات محلی تلاش خود را بر خدمت به ساکنان متمرکز کنند،نه اینکه منابع خود را به طور ناکارآمد هدایت کنند. همچنین این طرح به‌طور ویژه از جوامع یهودی، در برابر کمپین‌هایی که به انسجام جامعه آسیب زده و به یهودی ستیزی دامن می‌زنند، محافظت می‌کند.»

گاردین گفت:«به گفته نمایندگان محافظه‌کار که مخالف تصویب این لایحه بودند،‌ این لایحه بسیار مبهم و مخالف اصول آزادی است و ممکن‌ است اقدامات علیه سایر کشورها، مانند چین را مختل کند.»

وعده پیشبرد چنین قانونی اولین‌بار در بیانیه کمپین انتخاباتی حزب محافظه‌کار در سال 2019 مطرح شد. همچنین این موضوع در خلال سخنرانی سالانه ملکه الیزابت دوم در سال گذشته نیز مطرح شد.

رهبر اسبق حزب کارگر، جرمی کوبین از تحریم شهرک‌سازی رژیم‌صهیونیستی در کرانه‌باختری حمایت کرده‌بود و به دلیل اتهامات یهودستیزانه وعدم اقدام کافی علیه یهودستیزی توسط افراد دورن حزب از حزب‌کارگر اخراج شد.

جانشین کوبین،کایر استارمر، به دنبال فاصله گرفتن از میراث کوربین، اقدامات جامعی برای ریشه کن کردن یهودستیزی انجام داده و گفته است که از جنبش BDSحمایت نمی‌کند.

 

لینک خبر : https://www.timesofisrael.com/uk-government-okays-bill-barring-public-bodies-from-boycotting-israel/

→ خواندن مطلب قبلی

صهیونیست‌ها به دنبال فتح جنین

خواندن مطلب بعدی ←

درباره لایحه لغو قانون «معقولیت»

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *