۳۰ شهریور ۱۴۰۳

واکنش اسماعیل هنیه به حملات متجاوزانه اسرائیل پس از خروج اشغالگران از جنین

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به خروج نیروهای اشغالگر از جنین بیانیه‌ای صادر کرد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش “حماس” بامداد چهارشنبه با اشاره به ناکامی اشغالگران اسرائیلی در به دست آوردن اهداف خود در حمله به نوار غزه و ایستادگی گروههای مقاومت گفت: دشمن باید از این عملیات عبرت بگیرد.

اسماعیل هنیه در این بیانیه با حمایت از رشادت گروه‌های مقاومت و عقب‌نشینی خفت‌بار ارتش اسرائیل از جنین و اتحاد همه گروه‌های مقاومت در ایجاد رعب و وحشت در اسرائیل اعلام کرد:

ما از طریق همه طرف‌ها پیام‌های روشنی به دشمن داده‌ایم مبنی بر اینکه مقاومت در همه عرصه‌ها و رخدادها در میدان است و دشمن باید سریعاً تجاوز خود به جنین را متوقف کند. در صورت تداوم تجاوز اشغالگرانه، نیروهای مقاومت با شدت تمام با ارتش متجاوز مقابله خواهند کرد.

هنیه خاطر نشان کرد: همه گزینه‌ها برای حمایت از جنین و قهرمانان آن روی میز است و عملیات قهرمانانه در تل‌آویو و آنچه در کرانه باختری رخ داده است، بیانگر این است که جامعه فلسطین از  جنین حمایت خواهند کرد و پشتیبان آن در این نبرد قهرمانانه است.

وی تاکید کرد: مقاومت راهکار ملت فلسطین و انتخاب راهبردی آنها برای پاسخ به تجاوزات و شکست اشغالگری از سرزمین فلسطین است.

هنیه گفت: مقاومت درس سخت و فراموش نشدنی به دشمن داد و خسارات سنگینی به آن وارد کرد. در آینده میزان خسارات و تلفات سهمگین وارده شده به دست مقاومت آشکار خواهد شد. او هشدار داد:« هرگاه اسرائیل به فکر تجاوز و جنایت مجدد علیه مردم فلسطین باشد، بهتر است به تبعات آن فکر کند.»

هنیه در پیامی به دشمن اسرائیلی گفت: « زمان انجام عملیات و جنایت بدون پرداخت هرگونه هزینه ای علیه مردم فلسطین به سر آمده است. اکنون جنین و قهرمانان ما در خیابان‌ها و کوچه‌های کرانه باختری است که درس فراموش نشدنی در مقاومت می‌دهد.»

رسانه‌های عبری زبان نیز به طور مفصل سخنان اسماعیل هنینه در واکنش به خروج اسرائیل از جنین را بازتاب دادند.

 زیاد نخاله و حازم قاسم در بیانیه‌های جداگانه‌ای به خروج ارتش متخاصم اسرائیل از جنین واکنش نشان دادند

Capture3 5

زیاد نخاله دبیر کل جنش جهاد اسلامی در بیانه ای اعلام کرد: ملت فلسطین پیروزی بزرگی را پس از شکست دشمن صهیونیستی در جنین بدست آورد. وی گفت: گردان جنین و مبارزان شجاعش این پیروزی بزرگ را رهبری کردند و مردم فلسطین با اتحاد و حمایت از رزمندگان آن ثابت کردند که می‌توانند در هر رویارویی، از نبرد سیف‌ القدس تا جنگ جنین، دشمن را شکست دهند.»

Capture10

 

حازم قاسم سخنگوی حماس نیز در گفتگو با صحیفه القدس گفت: «اردوگاه جنین پایگاه مقاومت باقی خواهد ماند. حمایت از قرارگاه جنین بیشترین تاثیر را در پایداری و مقاومت آن داشت. یکی از جلوه‌های این حمایت، عملیات کماندویی یکی از اعضای جنبش حماس در شهر تل آویو بود.»

 

لینک خبر: https://www.alaraby.co.uk/politics/%D9%87%D9%86%D9%8A%D8%A9-%D9%88%D9%84%D9%89-%

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

شلیک 5 راکت از غلاف غزه به شهرک‌های صهیونیست نشین / حمله مجدد جنگنده‌های اسرائیل به غزه

خواندن مطلب بعدی ←

آیا عملیات قهرمانانه تل‌آویو پاسخ به نبرد در جنین بود؟ کارشناس العالم پاسخ می‌دهد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *