۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سوختن پرچم همجنس‌بازان در شعله خشم مخالفان

خودروی حامل پرچم‌های همجنس‌بازان در حومه تل‌آویو به دلیل خشم افراد مخالف این جریان به آتش کشیده شد.

شهردار هود هاشارون در واکنش به این امر گفت: “همین نفرت بی‌پایه و اساس برخی افراد، منجر به واقعه تخریب معبد دوم شد” و دستور داد پرچم‌های بیشتری در اطراف شهر نصب شود.

_______________________________________________________________________________________________________________

خودرویی حامل انبوهی از پرچم‌های دگرباشان جنسی روز جمعه در حومه تل‌آویو،هود هاشارون، به آتش کشیده شد.

این وسیله نقلیه متعلق به یکی از پیمانکاران شهرداری بود که در حال پایین آوردن پرچم‌های همجنسبازان بود که در هود هاشارون که به جهت رژه افتخار در ماه ژوئن نصب شده بود. مظنون این ماجرا مرد جوانی‌ست که به گزارش پلیس هنوز دستگیر نشده است.

تحقیقات اولیه پلیس نشان می‌دهد که ابتدای امر، مظنون یکی از پرچم‌ها را آتش زده و شعله‌های آتش به سرعت به کل خودرو سرایت کرده است؛

امیر کوچاوی، شهردار هود هاشارون، این حادثه را محکوم کرد و خاطرنشان کرد که پرچم‌ها در روز هفدهم تموز سوزانده شدند، درست در همان روزی که یادبود شکستن دیوارهای بیت‌المقدس توسط رومیان است.

شهردار هود هاشارون اذعان داشت که در جواب این پرچم‌سوزی، دستور داده تا در سراسر شهر، پرچم‌های همجنسبازان را آویزان ‌کنند تا ارزش‌های برابری، بردباری و غرور حفظ شود!

وی افزود:«این مرد جوان در یک حمله خشونت‌آمیز علیه ارزش‌های اجتماعی، تنوع و غرور، آسیب جدی به اموال وارد کرد و زندگی افراد را به خطر انداخت. من امیدوارم که آتش‌افروز و کسانی که او را تشویق به این عمل کرده اند دستگیر شوند و راهی برای توبه پیدا کنند.»

انجمن آگودا از حامیان جامعه LGBTQ در اسرائیل، در بیانیه‌ای در مورد این حادثه گفت که 3300 مورد از پاره شدن پرچم‌های غرور(همجنسبازان) در طول این ماه گزارش شده است.پرچم2

 

جامعه LGBTQ بارها نگرانی خود را در مورد ائتلاف تندروهای مذهبی به رهبری بنیامین نتانیاهو که در اواخر دسامبر قدرت را در دست گرفتند، ابراز کرده است.

ماه آوریل، گروهی از تظاهرکنندگان جناح راست، تلاش کردند تا پرچم همجنس‌بازان را در روز شنبه از برخی ساختمان‌ها و معابرعمومی در تل‌آویو، و در خلال اعتراضات گسترده علیه اصلاحات قضایی دولت، پایین بیاورند. یکی از ساکنان همین آپارتمان‌ها به رسانه‌ها گفت که این دومین بار در این هفته است که رهگذران تلاش کردند پرچم همجنس‌بازان را پایین بیاورند؛ وهمچنین روی در و دیوار مرکز جامعه دگرباشان جنسی تل‌آویو شعارنویسی کنند.

 

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/vehicle-carrying-pride-flags-torched-in-tel-aviv-suburb-in-suspected-hate-crime/

→ خواندن مطلب قبلی

اسرائیلِ متزلزل/ جنین در حال تبدیل شدن به غزه است!

خواندن مطلب بعدی ←

اسرائیلی‌ها به بهانه ورزش وارد عربستان شدند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *