۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تظاهرات متوالی مانند موریانه اسرائیل را از داخل تهی می‌کند

در پی تجدید قانون اصلاحات قضایی، دیشب هزاران نفر در مقابل خانه «گالانت» وزیر دفاع رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

نیروهای ذخیره نظامی نیز طی بیانیه‌ای مکرر اعلام داشتند که تا وقتی دولت به دیکتاتوری ادامه دهد، از داوطلب شدن امتناع می‌کنند.

تظاهرات گسترده علیه اصلاحات قانونی-قضایی
تظاهرات گسترده علیه اصلاحات قانونی-قضایی

با وجود تظاهرات متوالی که علیه اصلاحات قانونی در قلب تل‌آویو برگزار می‌شود، هیچ اقدام مؤثری در روند اصلاح آن صورت نگرفته و همچنان پا برجاست. معترضین شب گذشته از ساعت 22 در چارچوب اعتراضات “شب سفید” که تا سحرگاه روز یکشنبه ادامه داشت، از خیابان‌های اصلی تل‌آویو به سمت محل سکونت گالانت حرکت کردند و اعتراضات را در آنجا ادامه دادند.

این حرکت منجر به ترافیک سنگینی شد طوری‌که نیروهای پلیس مجبور شدند با فشار آب قوی و گاز اشک‌آور معترضین را متفرق کنند.

متفرق کردن تظاهرات توسط پلیس
متفرق کردن تظاهرات توسط پلیس

در این تظاهرات نیروهای ذخیره سازمان “بردران مسلح”، وزیر دفاع پیشین، رئیس ستاد ارتش، رئیس سابق شین بت و افسران سابق ارتش اسرائیل متعلق به جامعه دروزی شرکت کردند.

یکی از رهبران سازمان‌دهنده تظاهرات در جامعه دروزی تاکید داشت:«ما با یک دیکتاتوری مسیحایی شدید رو به‌ رو هستیم و این اعتراض دروزی‌ها ناشی از درد عمیقی است که با یک حکومت نژادپرست و متخاصم مواجه شده است.»

سازمان “برادران مسلح” که در این اعتراضات حضور داشت خطاب به گالانت گفت:«شما نقش ارشد امنیتی را در دولت اسرائیلی بر عهده دارید. شما مسئول هستید! نباید اجازه دهید این اتفاقات در دوره مسئولیت شما بیفتد.»

تظاهرات علیه اصلاحات قانونی
تظاهرات علیه اصلاحات قانونی

وزیر دفاع پیشین رژیم صهیونیستی نیز با ابراز خجالت و تاسف برای گالانت و دولت اسرائیل به علت اعتراضات اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به آینده نامعلوم اسرائیل اظهار داشت:«رژیم صهیونیستی در موقعیت بسیار خطرناکی قرار گرفته، از یک سو کسانی که از اسرائیل یهودی دفاع می‌کنند و از سویی دیگر، مسیحیان افراطی که می‌خواهند اسرائیل را به یک کشور فاسد تبدیل کنند. ما در مقابل این امر ایستاده‌ایم.»

رئیس سابق شین بت نیز خطاب به گلانت ضمن بیان سخنانی، از وی خواست که به این کودتا پایان دهد، چرا که باعث عمیق‌تر شدن شکاف بین دولت و مردم می‌شود. مضافا اینکه در این تظاهرات 240 نفر از نیروهای ذخیره ناوگان 13 در نامه‌ای خطاب به گالانت خواستار توقف این قانون شدند. آنها بر این باورند که القای ماهیت دموکراتیک دولت، پایگاه ارزشی ارتش اسرائیل را از بین می‌برد.

آتش تظاهرات دامن اسرائیل را میگیرد
آتش تظاهرات دامن اسرائیل را میگیرد

حدود 500 خلبان که در خطوط هوایی غیرنظامی در اسرائیل کار می‌کنند نیز به جریان اعتراضات پیوستند. آنها اعلام کردند که با اکثریت مردمی که مخالف اقدامات دولت برای متوقف کردن این قانون هستند، قاطعانه برخورد خواهند کرد. به گفته این گروه خلبانانی که به عنوان داوطلب ذخیره در همه ارگان‌ها خدمت می‌کنند، برای حفظ دموکراتیک این رژیم به صف مبارزه می‌پیوندند زیرا بدون دموکراسی امنیتی نیز وجود ندارد.

 

لینک خبر: http://HTTPS://WWW.MAKO.CO.IL/NEWS-POLITICS/2023_Q3/ARTICLE-0E0D7FECFE63981026.HTM?SCH=31750A2610F26110&PID=173113802

اخبار مرتبط:

→ خواندن مطلب قبلی

به جمهوری اسلامی فرانسه خوش‌آمدید

خواندن مطلب بعدی ←

اصلاحات مرده است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *