۳۰ شهریور ۱۴۰۳

قدرت حزب الله رعشه‌ای بر جان اسرائیل

بیش از دو ماه است که تعدادی از نیروهای حزب الله لبنان در نزدیکی مرز اراضی اشغالی دیده شدند و دو چادر در سمت شرقی مرز رژیم صهیونیستی به بهانه نشان دادن قدرت نظامی خود، به پا کردند.

مانور نظامی حزب الله
مانور نظامی حزب الله

بر اساس گزارش‌هایی از منابع عبری، حزب الله یکی از چادرها را تخلیه کرد؛ اما در این مدت اسرائیل شهامت پاسخ یا برخورد با نیروهای مقاومت در مرزهای غصبی خود را نداشت زیرا از رویارویی احتمالی هراس دارد و با سکوت خود از یک جنگ و درگیری با همچین نیروی قدرت‌مندی جلوگیری کرد. یک مقام ارشد امنیتی در گفتگو با رسانه‌های عبری زبان لا اشاره به این موضوع تاکید کرد:«حزب الله لبنان به حدی از قدرت و توانایی رسیده است که می‌تواند در هر درگیری و نزاعی پیروز میدان باشد. او آماده است تا برای درگیری ریسک کند

نهادهای امنیتی اسرائیل ادعا کردند که افزایش فعالیت‌های حزب الله در یک سال و نیم گذشته تصادفی نبوده و احتمال کمک و پشتیبانی ایران نیز وجود دارد. بر اساس مستندات جمع آوری شده، در سندی که مقامات ارشد نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی اخیراً منتشر کردند، برآورد شده است که وضعیت لبنان در واقع حزب الله را در موقعیت قوی تری از نظر احتمال رویارویی با اسرائیل قرار می‌دهد.

ضد پهپاد حزب الله
ضد پهپاد حزب الله

اسرائیل در روزهای اخیر پیام‌هایی در خصوص چادرهای مسلح حزب الله از طریق نمایندگان سازمان ملل و مقامات بین المللی دریافت کرد. اسرائیل نیز در جواب آنها پیامی مبنی بر اینکه در آینده نزدیک اقداماتی برای تخلیه اعضای حزب الله از آنجا انجام خواهد داد، فرستاد. با وجود اینکه ارتش رژیم صهیونیستی درحال تجدید قوای خود و جلوگیری از هرگونه تنش با حزب الله و دیگر گروه‌های مقاومت است اما اعلام  کرد که از تهدیدات آنها هراسی ندارد و آماده هرگونه سناریویی است. سخنگوی ارتش اسرائیلی هم صبح امروز از برگزاری رزمایشی در بلندی‌های جولان که از قبل برنامه‌ریزی شده بود، خبر داد.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/pzm-soldiers/Article-a1fdfdf9e3e3981026.htm

اخبار مرتبط:

→ خواندن مطلب قبلی

وضع معیشتی اسرائیل در چه شرایطی است؟

خواندن مطلب بعدی ←

شهادت یک فلسطینی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *