۳۰ شهریور ۱۴۰۳

آیا خاخام لائو اجازه حفاظت سایبری در شبات را می‌دهد؟

آیا خاخام ارشد اجازه حفاظت سایبری در شبات را می‌دهد؟

خاخام اعظم اسرائیل، خاخام لائو(Lau)، در تلاش است تا یک بحث عمیق در مورد موضوع دفاع سایبری در شبات(اعمال دینی یهود در روز شنبه) ترویج دهد.

خاخام مناخیم پرل، رئیس مؤسسه Zomet، که با چالش‌های روزمره قوانین یهود ناشی از فناوری مدرن سروکار دارد، دیروز (دوشنبه) با رئیس دادگاه خاخام‌های ارشد، خاخام دیوید لائو دیدار کرد.

در این دیدار، خاخام پرل کتاب جدید زومت در مورد احکام هلاخا (قوانین سبک زندگی دردین یهود) را به خاخام لائو تقدیم کرد. گفته می‌شود که خاخام لائو با مقالات متعددی که موضوعات مختلف را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد؛ تحت تأثیر قرار گرفته است.

با توجه به مقاله خاخام پرل در مورد موضوع حفاظت سایبری در شبات، خاخام لائو درصدد برگزاری نشست گسترده‌ای از کارشناسان برای بررسی عمقی این موضوع و صدور یک حکم هلاخی روشن در مورد این موضوع برآمد.

خاخام لائو همچنین، مسائلی را در مورد احکام خاخام پرل من‌ باب طلاق، حضانت مشترک و تبادل جنین در مرکز پزشکی Assuta در اشدود مطرح کرد. علاوه بر این، خاخام‌ها در مورد موضوع ساخت و ساز ساختمان طبق قانون یهود که در سال‌های اخیر در موسسه زومت ترویج شده است، بحث کردند. خاخام لائو به خاخام پرل اشاره کرد که قصد دارد با افراد دیگری به منظور ترویج این ابتکار مهم صحبت کند.

در انتها خاخام پرل ضمن ابراز قدردانی و خرسندی از دیدار با خاخام لائو اذعان داشت که”نسخه جدیدی از کتاب زومیت را به خاخام لائو هدیه کردم و باعث جلب رضایت ایشان شد تا حدی که خاخام خواست تا یک مباحثه گسترده در مورد موضوع حفاظت سایبری (عنوانی که در جلد 2 این کتاب آمده ست.) در شبات رواج دهد کند.”

وی افزود: “من همچنین از این موضوع خوشحالم که شاهد تمایل و رضایت خاخام در موضوع ساخت و ساز مدرن خانه‌ها و آپارتمان‌ها بودم. در ساخت و ساز مدرن خانه‌ها و آپارتمان‌ها، بسیاری از فناوری‌های نوآورانه در حال حاضر در سطح برنامه ریزی و ساخت و ساز ادغام شده اند.”

لائو

“در بسیاری از موارد، سیستم‌های (نوری) مجهز به حسگرهای الکترونیکی حساسی هستند که در خانه یهودیان تعبیه شده است و بر اساس آن با عملیات الکتریکی پاسخ می‌دهند و بنابراین کاربر ممکن است واقعاً بدون اینکه از آن آگاه باشد، سیستم‌های الکتریکی را در شبات اجرا کند. ما سال‌هاست که راه‌حل‌های هلاخا را برای این نوع از سیستم‌ها ایجاد کرده‌ایم. ما با شرکت‌هایی که آنها را به بازار عرضه می‌کنند ارتباط گرفتیم و آنها را با نیازهای بازار تطبیق دادیم. امیدوارم با کمک خاخام لائو به اشاعه این موضوع مهم نیز ادامه دهیم.”

لینک خبر: https://www.israelnationalnews.com/news/373940

→ خواندن مطلب قبلی

گوشمالی خبرنگار شبکه14توسط معترضان

خواندن مطلب بعدی ←

کارتل مواد مخدر، بازی جدید صهیونیست‌ها با سوریه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *