۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نگرانی ارتش رژیم صهیونیستی از راکت‌های کرانه باختری

ارتش اسرائیل از تلاش برای پرتاب راکت از شمال کرانه باختری به سمت شهرک‌های اشغالی نگران است.

 

در پی نگرانی ارتش رژیم صهیونیستی از پرتاب راکت از کرانه باختری، ارتش این رژیم در حال بررسی راه اندازی یک سیستم هشدار در برابر شلیک راکت در منطقه است.

اسرائیل هیوم به نقل از ارتش اسرائیل نوشت: هفته گذشته دو راکت از کرانه باختری به سمت شهرکهای شمال سامره شلیک شده است و ارتش نگران روند رو به رشد این موضوع است.

Capture2 14

در ادامه آمده است: راکت‌هایی که شلیک می‌شوند ابتدایی هستند اما سازمان‌های فلسطینی قصد دارند از مدل غزه کرانه باختری استفاده کنند. در دو ماه گذشته 4 اقدام برای پرتاب صورت گرفت و هربار پرتاب و کیفیت مواد به کار رفته در موشک‌ها بهبود یافته است به گونه‌ای که موشک‌ها به مسافت بیشتری می‌رسند.

سرهنگ گرشون،‌ افسر ذخیره ارتش اسرائیل و فرمانده سابق لشکر کرانه باختری،‌ گفت: این اولین تلاش در نوع خود نیست و خاطر نشان کرد که در جریان انتفاضه دوم او عملیات حمله به یک کارخانه تولید موشک در شمال را رهبری کرد. از این رو او از تلاش جدید معروف به «خط قرمز» متعجب نشد.

در ادامه این گزارش آمده است: ما نمی‌دانیم که چه کسی پشت شلیک راکت بوده است اما از سرویس‌های امنیتی اسرائیل انتظار می‌رود عملیات بزرگ دیگری را در جنین برای از بین بردن این اقدام انجام دهند.

این روزنامه در پایان نوشت: با توجه به نگرانی شهرک‌نشینان ساکن شهرک‌های شمالی کرانه باختری،‌ ارتش اسرائیل در حال بررسی امکان نصب سیستم هشدار در آنها به مشابه شهرک‌های اطراف غلاف غزه است.

به گفته برخی ساکنین،‌ چهار شهرک در سامره به دلیل هراس از حمله راکتی تخلیه شده است.

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/news/defense/article/14382777

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

نصرالله هشدار داد: در قبال اشغالگری ساکت نخواهیم ماند

خواندن مطلب بعدی ←

سفر یوآو گالانت به آذربایجان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *