۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پارلمان اروپا خواستار به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطین شد

پارلمان اروپا حمایت قاطع خود را از راه حل دو دولتی میان فلسطین اشغالی و رژیم اسرائیل بر اساس مرزهای 1961، به عنوان دو کشور دموکراتیک مستقل با پایتخت مشترک بیت‌المقدس، اعلام کرد.

 

Capture1 51

روز چهارشنبه،‌ این پارلمان در نشست عمومی خود که در مقر رسمی خود در شهر استراسبورگ فرانسه برگزار شد، با اکثریت آراء مجموعه‌ای از طرح‌های مربوط به اتحادیه اروپا با تشکیلات خودگردان فلسطین را تصویب کرد. این پیشنهاد با 338 رأی موافق و 195 رأی مخالف به تصویب رسید.

اعضای پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا خواستند تا از به رسمیت شناختن یک کشور مستقل فلسطینی حمایت کنند.

پارلمان اروپا خواستار برگزاری هرچه سریعتر انتخابات مجلس و ریاست جمهوری در فلسطین شد و از اسرائیل خواست به تعهدات خود برای برگزاری انتخابات در بیت‌المقدس شرقی احترام بگذارد.

اعضای پارلمان اروپا ضمن اشاره به اینکه شهرک‌سازی‌ها مانع بزرگی بر سر راه حل دو دولتی از جمله صلح و امنیت پایدار است خواهان توقف فوری شهرک‌سازی غیرقانونی صهیونیست‌ها به‌ویژه در کرانه باختری شدند.

در پایان این گزارش آمده است: پارلمان اروپا پایان اشغالگری و توقف سریع شهرک‌سازی را حیاتی دانست و خواهان صلح عادلانه و پایدار در سرزمن‌های اشغالی شد.

بعضی مقامات صهیونیست از ایجاد دو کشور مستقل در اراضی اشغالی به شدت انتقاد کردند. خاخام لئو دی خطاب به نتانیاهو گفت: نیازی به تظاهر به وجود راه حل دو کشوری نیست.

Capture1 52

خاخام لئو دی خطاب به نتانیاهو و در انتقاد از حمایت نتانیاهو از تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «چرا به حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین و فتح ادامه می‌دهید؟ راه حل دو کشوری مرده است!»

لیک خبر: https://alquds.com/ar/posts/79316

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

سفر یوآو گالانت به آذربایجان

خواندن مطلب بعدی ←

هراس ارتش صهیونیستی از افزایش امتاع از خدمت خلبانان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *