۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تورات سوزانده نشد

شهروند سوئدی از سوزاندن تورات منصرف شد.

 

Capture1 61

رسانه‌های عبری امروز شنبه گزارش دادند، شهروند سوئدی سوریه‌ای‌الاصل که قصدش را برای سوزاندن نسخه‌ای از تورات در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در این کشور اعلام کرده بود، با مراجعه به این سفارت گفت قصد چنین کاری را ندارد و از سوزاندن تورات منصرف شده است.

معاریو گزارش کرد، احمد علوش که بعد از تهدیدش به سوزاندن تورات با موجی از محکومیت و مخالفت از سوی مقام‌های رژیم صهیونیستی شامل رئیس و نخست وزیر این رژیم روبرو شد، امروز تهدیدش را عملی نکرد و با حضور در محل سفارت این رژیم در شهر استکهلم اظهار داشت که قصد سوزاندن تورات را نداشته و صرفا می‌خواسته توجهات را به حادثه سوزاندن قرآن کریم در حدود دو هفته پیش در این شهر جلب کند.

Capture4 3

وی به محلی در نزدیکی سفارت در استکهلم رفت و گفت:« هیچ کتاب مقدسی نباید سوزانده شود.» و سوزاندن یک نسخه از قرآن را در ماه گذشته در این شهر محکوم کرد.

مقام‌های رده بالای رژیم صهیونیستی روز گذشته در واکنش به سوزاندن تورات در مقابل سفارتخانه این رژیم در استکهلم پیام‌های شدیدا محکومیت آمیزی را منتشر کردند.

در همین راستا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل موافقت مسئولان سوئدی با تجمع روز شنبه مقابل سفارت این رژیم در سوئد را به شدت محکوم کرد.

بن گویر نیز ادعا کرده بود: ضربه زدن به مقدسات اسرائیل آزادی بیان نیست، بلکه یهودی ستیزی است. وی از ایلی کوهین وزیر خارجه این رژیم خواست، از همه توان و فشار خود علیه دولت سوئد که طبق ادعای خودش در حال مقابله با “اسلام افراطی” در این کشور است استفاده کند، و مانع سوزاندن تورات شود.
بن گویر هشدار داده بود : اگر به این درخواست وزیر امورخارجه عمل نکنند، باید اقداماتی برای بازگرداندن سفیر خود صورت پذیرد.

پیشتر کانال تلویزیونی کان گزارش داد، استکهلم از طریق مقامات ارشد این کشور پیامی به اسرائیل ارسال کرده مبنی بر اینکه در حال تلاش برای تغییر قوانین محلی پس از سوزاندن کتب مقدس است تا این امر در آینده امکان‌پذیر نباشد. با این حال، این کانال اشاره کرد که این اقدام زمان‌بر خواهد بود و مطمئن نیست که از سوزاندن تورات توسط این فرد در روز شنبه جلوگیری کند.

پس از انصراف از سوزاندن تورات،‌ زیو نوو کولمان، سفیر اسرائیل در سوئد اعلام کرد: «از اینکه این حادثه رخ نداده احساس آرامش می کنم.»

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/world/Article-1022656

→ خواندن مطلب قبلی

نتانیاهو، شریک چین و رفیق آمریکا

خواندن مطلب بعدی ←

خوش خدمتی محمود عباس برای صهیونیست‌ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *